Yazar "Mor, Furkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İstanbul Havalimanı'nın İstanbul trafiğine etkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Mor, Furkan; Ilıcalı, Mustafaİstanbul’da günlük hava yolu trafiğinde yaşanan artış ile birlikte mevcut havalimanları zamanla yetersiz kalmaya başlamıştır. Avrupa Yakasında bulunan İstanbul’un ilk havalimanı olan Atatürk Havalimanı zamanla şehrin merkezinde kalmıştır. Atatürk Havalimanı Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre kapasiteyi karşılayamayacağı kararıyla yeni havalimanı yapılması planlanmış ve devreye girmiştir. Bu tez çalışmasında, kent içi trafiğine metro gibi yüksek kapasiteli toplu taşıma sistemi ile bağlı olan İstanbul Atatürk Havalimanının kapatılması ile karayoluna bağımlı İstanbul Havalimanı’nın oluşturacağı trafik talebinin mevcut İstanbul kent içi trafiğine olan etkisi karşılaştırılmak amaçlanmıştır. Bu çalışma kapsamında, yeni havalimanının hâlihazırda yoğun trafiğin yaşandığı İstanbul’un trafiğine etkisi araştırılmıştır. Ulaştırma Bakanlığı, İBB’ den elde edilen RTMS, yolculuk verileri, araç sayım verileri kullanılarak analiz edilmiştir. Bu veriler grafik yöntemi kullanılarak yeni havalimanının açılışının öncesi ve sonrası baz alınarak karşılaştırılmış ve kent içi trafiğe olan etkisi gözlemlenmiştir. Yeni havalimanının açılmasının ardından mevcut Atatürk Havalimanı’nın kapatılması ile birlikte uçuşların yeni havalimanından yapılması sonucu kent içi trafik karayoluna bağımlı bir şekilde buraya yönlenmiştir. Kent içi karayolunda yaşanan bu yoğunluğun azaltılması için öncelikle İBB ve Ulaştırma Bakanlığı’nın birlikte raylı sistemlerin arttırılması yönünde çalışmalarını arttırmaları sonucuna varılmıştır. Kent genelinde karayoluna olan bağımlılığın azaltılıp raylı sistemlerin kullanımının arttırılması kent içi trafiği olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir.Öğe İstanbul Havalimanı'nın İstanbul trafiğine etkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Mor, Furkan; Ilıcalı, Mustafaİstanbul'da günlük hava yolu trafiğinde yaşanan artış ile birlikte mevcut havalimanları zamanla yetersiz kalmaya başlamıştır. Avrupa Yakasında bulunan İstanbul'un ilk havalimanı olan Atatürk Havalimanı zamanla şehrin merkezinde kalmıştır. Atatürk Havalimanı Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre kapasiteyi karşılayamayacağı kararıyla yeni havalimanı yapılması planlanmış ve devreye girmiştir. Bu tez çalışmasında, kent içi trafiğine metro gibi yüksek kapasiteli top-lu taşıma sistemi ile bağlı olan İstanbul Atatürk Havalimanının kapatılması ile karayoluna bağımlı İstanbul Havalimanı'nın oluşturacağı trafik talebinin mevcut İstanbul kent içi trafiğine olan etkisi karşılaştırılmak amaçlanmıştır. Bu çalışma kapsamında, yeni havalimanının hâlihazırda yoğun trafiğin yaşandığı İstanbul'un trafiğine etkisi araştırılmıştır. Ulaştırma Bakanlığı, İBB' den elde edilen RTMS verileri ile DHMİ 'den alınan yolculuk verileri kullanılarak analiz edilmiş-tir. Bu veriler grafik yöntemi kullanılarak yeni havalimanının açılışının öncesi ve sonrası baz alınarak karşılaştırılmış ve kent içi trafiğe olan etkisi gözlemlenmiş-tir. Yeni havalimanının açılmasının ardından mevcut Atatürk Havalimanı'nın kapatılması ile birlikte uçuşların yeni havalimanından yapılması sonucu kent içi trafik karayoluna bağımlı bir şekilde buraya yönlenmiştir. Kent içi karayolunda yaşanan bu yoğunluğun azaltılması için öncelikle İBB ve Ulaştırma Bakanlığı'nın birlikte raylı sistemlerin arttırılması yönünde çalışmalarını arttırmaları sonucu-na varılmıştır. Kent genelinde karayoluna olan bağımlılığın azaltılıp raylı sistemlerin kullanımının arttırılması kent içi trafiği olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir.