Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mekki, Amir Ben" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A conceptual framework for the evolution of c2c social commerce business models in Tunisia
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Mekki, Amir Ben
    Facebook is the preferred social networking service (SNS) among Tunisian users for social commerce (SC) and consumer-to-consumer (C2C) commercial activities. This article aims to increase the understanding of the influencing factors of C2C SC activities and provide a new interpretation of the evolution of C2C SC models in Tunisia's fastest growing trend. In order to fulfill this goal, we performed a literature review to update existing multi-facet framework that combines four important dimensions with new fundamental components: incentive systems, information and communication technologies (ICT), participative web, and e-business rules and regulations. This study has shown that these influencing factors are the key ingredients driving the evolution of C2C SC business models in Tunisia and the consideration of the four dimensions founded in our study will aid ECOM professionals to enable the widespread occurrence of C2C SC activities and can drive the success of these business models in Tunisia.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal ağlardaki etkileyicilerin tunuslu tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Mekki, Amir Ben; Öztürk, Rukiye Gülay Öztürk
    Son yıllarda, Etkileyici pazarlama, bir popülerlik dalgası yaşamaktadır. Etkili pazarlama Tunus pazarında nispeten yeni bir terim olduğu için, akademik bir tanımı yoktur ve kıt bir teorik temele dayanıyor. Etkileyici pazarlama üzerine daha önceki araştırmalar ağırlıklı olarak etkileyicileri ve etkileyeceklerini belirlemeye odaklanmıştır. Bizim bildiğimiz kadarıyla, Etkileyici pazarlama ile satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi Tunus bağlamında araştıran bir araştırma bulunamamıştır. Bu tezin amacı, bir etkileyicinin sahip olduğu veya sahip olması gereken özellikleri; nitelikleri ve bunların Tunuslu tüketicilerin satın alma niyetleri üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Tezin amacına yönelik olarak; milenyum kuşağına ait farklı şehirlerden olan Tunuslu katılımcılar ile birlikte on iki derinlemesine görüşme ve iki odak grubu çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler, veri modelleri ve transkripsiyon sırasında belirgin hâle gelen tekrarlayan konuları tanımlamak için kategorik indeksleme yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırmada, mevcut literatürün araştırılması ve katkıda bulunulması sırasında çıkarım sal bir yaklaşım; analiz sırasında ise tümdengelim sel bir yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmamız sonucunda, algılanan özgünlüğün yanı sıra güvenilirlik, inanılırlık, mantıkçılık, dürüstlük ve etkileyicilerin uzmanlığının Tunuslu tüketicilerin satın alma niyetini etkileyen ana özellikleri ve nitelikleri olduğu ortaya koyulmuştur. Buna ek olarak, çalışma sonucunda yukarıda belirtilen özelliklerin ve niteliklerin yanı sıra; ürüne duyulan ihtiyaç, ürün fiyatı ve akran tavsiyeleri gibi diğer faktörlerin de etkili olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim