Yazar "Mahamat, Hadje Fana" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fransa ve Türkiye'deki Çadlı öğrencilerin uyum süreçlerinin karşılaştırması(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Mahamat, Hadje Fana; Poyraz, MustafaBu araştırma Fransa ve Türkiye'deki Çadlı öğrencilerin uyum süreçlerini karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. Çadlı öğrencilerin iyi bir eğitim alabilmek için yurtdışına gitmelerine olanak sağlayan yeni bir yol açılmıştır. Her sene çok fazla artan sayıda Çadlı öğrenci Fransa ve Türkiye'ye gelmektedirler.özellikle de yurt dışında okuyan Çadlı öğrencilerin uyum süreçleri ile ilgili hiç bir çalışma olmadığı için bu konunun altı çizilmek istenmiştir. Araştırmamızda Fransa ve Türkiye'de eğitim almakta olan Çadlı öğrencilerin uyum süreçlerinde: finalsal, kültürel, sosyal, ve akademik sorunlarının incelenmesine yöneliktir. Bu çalışma da öğrencilerin göreniminde ve günlük yaşamında karsılaştıkları zorluklar, sosyal iletişim becerileri ve ekonomik problemleri incelenektir. Bunun birlikte Fransız ve Türk kültürüne adaptasyon süreçlerine dair konular araştırılmıştır. Bunun için, akademik çalışmalardan faydalanılarak hazırlanan kapsamlı bir görüsme ve anket yolu ile bulgular elde edilmiştir. Söz konusu bulgular ışında Çadlı öğrencilerin sorunları: medeni durum, cinsiyet, yaş, Fransa ve Türkiye'de kalma süreleri gibi değişkenlernaçısında karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın konusu, adaptasyon sürecinde meydana gelen sorunlardan akademik olarak dil soru, finansal sorunlar ve kültürel uyum olarak görülmüştür. Bu araştırmada Çadlı öğrencilerin Fransa ve Türkiye'yi tercih etme sebepleri incelenirken gittikleri yeni ortamın uyum sağlama süreçlerine odaklanmıştır. Görüşmeler Fransa'daki öğrenciler ile çevirimiçi olarak yapılmış Türkiye'deki öğrencilerle hem yüz yüze hemde çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca Fransa'dan Türkiye'ye çeşitle nedenlerle gelenld-er ile yüz yüze olarak görüşme yapılmıştır. Özellikle geçtiğmiz son 10 yılda Çadlılar Türkiye'ye gelmeye başlamışlardır. Öğrenciler Türkiye'ye eğitim için gelip mezun olduktan sonra çeşitli sebeplerle geri dönmemek üzere Türkiye'ye yerleşmeye başlamışlardır. Bunun sonucunda Afrika jeopolitiği bazında Çad'a istinaden Türkiye ile eskiden beri var olan ilişkisi yeniden canlanmaya başlamışlardır. ANAHTAR KELİMELER: Çadlı öğrenciler, Çad Fransa, Türkiye, yükseköğretim, adaptasyon, sosyo-kültürel sorunlar, akademik sorunlar.