Yazar "Kural, Saime Gizem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hizmet sektöründeki BPR uygulamasının organizasyon yapısındaki optimizasyon yöntemleri açısından incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Kural, Saime Gizem; Erkollar, AlptekinHizmet sektöründe özellikle bankacılık sektöründe günümüz koşullarına uyum sağlayabilmek için firmalar tarafından süreç yönetimi ve süreç iyileştirme kavramları kullanılmaktadır. Türkiye'de bankalar ürün bazında katma değer yaratmayan faaliyetleri en aza indirerek verimliliklerinin arttırılmasına çalışmaktadırlar. Bankaların maliyetlerini en düşük seviyede tutup, karlarını artırabilmek için başvurdukları yöntemlerden biri süreçlerin yeniden iyileştirilmesidir. Mevcut süreçlerde elde edilen verimin arttırılması, süreçlerin yönetilmesi, organizasyon yapılarının yeniden düzenlenmesi ve süreçlerin iyileştirilmesi ile mümkün olur.Bu çalışmada, süreç tanımları, süreç yönetimi kapsamındaki temel kavramlar, ilkeler, süreçlerle yönetim yaklaşımları ve süreç iyileştirme hakkındaki temel bilgi ve yaklaşımlar incelenmiştir. Uygulama tarafında ise bankacılık sektörünün en fazla talep edilen bireysel kredi türlerinden biri olan ihtiyaç kredisi sürecinin daha verimli nasıl olacağına dair bir süreç iyileştirme uygulaması yer almaktadır. Çalışmada ele alınan problemler ihtiyaç kredisi sürecinin uzun oluşu, gişelerdeki bekleme sürelerinin uzun oluşu ve müşteri tarafından talep edilen kredi türünün doğru tanımlanmayışından kaynaklanan teminat problemleridir. Bu problemlerin çözümü için kıyaslama, sürekli iyileştirme, beyin fırtınası yöntemi, iş ölçümü, verimlilik analizi ve maliyet analizi yöntemleri kullanılmıştır.Çalışmadan iki tür sonuç elde edilmiştir. Birinci sonuç başvuru süreci süresinin kısaltılması, ikinci sonuç ise düşük tutarlı bir kredi için müşterinin gişede beklemesinin ortadan kaldırılmasıdır.Birinci sonuç başvurunun ve gerekli belgelerin alınması esnasında veri girişinin elektronik sisteme yapılmasıyla sağlanır. Elektronik ortama aktarılan veriler ve kopyalanan belgeler şube arşivleri yerine elektronik sistemde oluşturulan arşivde tutulur ve daha kolay erişilebilir hale gelir, veri kalitesi yükselir ve müşterinin sistem tarafından doğru tanımlanması sağlanır. Böylece şubelerde yapılan müşteri güvenlik kontrolleri daha kısa sürede tamamlanır ve değerlendirme süreci kapsaminda merkeze belgelerin gönderilmesi süreci kısaltılır.Ikinci sonuç ise değerlendirme sonucunda onaylanan kredilerin ödenme sürecinde müşteriyi ATM'lere yönlendirmek ve böylece banka gişelerindeki bekleme süresini kısaltmak suretiyle sağlanır. Müşterilere verilen tek sefer kullanımlık banka kartları ile kredi ATM'lerden alınır. Tek sefer kullanımlık banka kartı limiti müşterinin kredi limiti kadardır.İhtiyaç kredisinin verilmesi esnasında müşteriye diğer ürünler, örneğin hayat sigortası ve kredi kartı satışı da yapılabilmektedir. Bu sayede banka ile müşteri arasındaki ilişki geliştirilmiş olur ve müşterinin bankanın sürekli müşterisi olmasının önü açılır. Genel merkezdeki hiyerarşik olan organizasyon yapısından matriks organizasyon yapısına geçilir. Sonuç olarak ürün güvenilirliği ve emniyetinin geliştirilmesi sonucunda, müşteriye daha iyi ve hızlı hizmet sağlanır.