Yazar "Keba Ekinci, Deniz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğlence ve viral pazarlama türü olarak flash mob uygulamaları(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Keba Ekinci, Denizİletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte, teknolojik imkânlardan yararlanan 21. Yüzyılın tüketicileri yeni deneyimlere açık olarak, markalara pazarlama faaliyetlerinde gelenekselin dışına çıkmayı zorunlu hale getirmiştir. Reklamlar artık tek boyutlu değildir, toplum ile doğrudan etkileşim amacıyla çevrim içi ve çevrim dışı teknikler birlikte kullanılmaktadır. Birçok marka reklamlarını geleneksel medya yerine youtube ve vimeo gibi online platformlar üzerinden gerçekleştirmektedir. Bu platformlarda eğlence kavramı oldukça önem taşımaktadır. Tüketicilerin geleneksel reklamcılık yöntemlerine gösterdikleri direnç, markaları viral pazarlamayı da içeren yeni stratejiler geliştirmeye zorlamıştır. Son zamanlarda popüler olan, flash mob kavramı aniden ortaya çıkan topluluk anlamına gelmektedir. Eğlence amacıyla başlayan ve dikkat çeken flash mob etkinlikleri, reklamcıların ve pazarlamacıların da dikkatini çekmektedir. Yeni medyanın sunduğu imkanlardan da yararlanarak fenomen haline gelen flash moblar eğlence ve viral pazarlamanın bir türü olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, eğlence ve viral pazarlama anlatılarak örneklerle açıklanmıştır. Eğlence ve viral pazarlamanın bir türü olarak flash mob kavramından bahsedilerek, Dünya’daki ve Türkiye’deki uygulamalarına yer verilmiştir. Video arama motorları, Google Video, Yandex Video, Bing Video ve video paylaşım sitesi Youtube ve Vimeo’da Flash Mob Türkiye, Türkiye’de Flash Mob Uygulamaları, anahtar sözcükleri ile taranmış, çıkan sonuçlara göre en fazla izlenen flash mob örnekleri örneklem çerçevesi olarak belirlenmiştir. Dünya’da ve Türkiye’de uygulanan flash mob etkinlikleri karşılaştırılarak analiz edilemeye çalışılmıştır.Öğe Yavaş şehirlerin kurumsal web sitesi kullanımı üzerine bir inceleme: cittaslow Türkiye belediyeleri web sitesi ana sayfalarının karşılaştırılması(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Yazıcı, Tülay; Keba Ekinci, DenizTüm dünyayı ekonomik, kültürel, siyasi ve toplumsal alanlarda etkisi altına alan küreselleşme; yaşamsal alanları da etkilemektedir. Teknolojinin ve artan nüfusun etkisiyle şehirler de bu değişimden etkilenmiş ve kentsel kimliklerini kaybetmeye başlamıştır. Bu dönüşümler sonucunda yeni değişim hareketleri ve toplumsal tepkiler ortaya çıkmış, insanlar farklı yaşam alanları ve koşulları aramaya başlamıştır. Bu değişim hareketlerinden biri, 1989 yılında yavaş yemek ile başlayan yavaş şehir hareketidir. Yavaş şehir anlamına gelen cittaslow hareketinin temelleri 1999 yılında İtalya’nın Orvieto kentinde atılmıştır. Cittaslow hareketi, nüfus oranı açısından belirli bir büyüklüğe ulaşmayan şehirler için geliştirilmiş, şehirlerin yapısını ve dokusunu yok eden küreselleşmenin aksine şehirlerin yerel özelliklerinin ve yapılarının yok olmasını engellemek için, hızın ve teknolojinin esir aldığı şehirler yerine yavaş yaşam tarzlarını standartlaştırarak çevreye duyarlı, turizm merkezli ve yerel kalkınmayı sağlamak amacıyla oluşturulmuş alternatif sürdürülebilir kent modelidir. İtalya’dan sonra tüm dünyada hızla yayılmaya başlayan yavaş şehir oluşumu Cittaslow birliğinin belirlediği kriterlere sahip şehirlere verilmektedir. Dünya’da hızla yayılan yavaş şehir hareketi son yıllarda Türkiye’de de yayılmaya başlamıştır. Türkiye’de şu anda üye 11 yavaş şehir bulunmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de yavaş şehir unvanına sahip olan şehirlerin kurumsal web sitelerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. İncelemede web sitelerinin yalnızca ana sayfaları karşılaştırılmış ve inceleme konusu “bir enformasyon kaynağı olarak web sitesinin tasarım boyutu” ile belirlenmiştir. Bu inceleme Türkiye’deki cittaslow şehirlerine ait kurumsal sitelerin birbirleri ile benzerlikleri, farklılıkları ve web sitesi tasarımı yönünden ölçütlere uygunluğu belirlenmek istenmiştir.