Yazar "Kaya, Beyza" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Lüks marka iletişiminde sosyal medya kullanımı: Moda markalarının Instagram ve Facebook kullanımı üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Kaya, Beyza; Kale, Gözde ÖymenGünümüzde her geçen gün kullanımı artan sosyal medya platformları, ortaya çıktığı andan itibaren pek çok sektörde köklü değişiklere yol açmıştır. Buna bağlı olarak sosyal medya artık markalar için bir reklam aracı haline gelmiştir. Bu değişimle birlikte geleneksel reklam stratejileri yerini yeni akımlara bırakmış ve bu yeni dönemde markalar müşterilerle ilişkilerini yeniden oluşturmuştur. Gerek ürün ve müşteri profili ile gerek reklam stratejileri ile sektördeki diğer markalardan kendilerini farklı bir alanda konumlandıran lüks markalar, sosyal medya kullanımında çeşitli stratejiler belirlemiştir. Bu çalışmada lüks ve lüks marka kavramı, lüks markaların sosyal medya kullanımlarına dair araştırmalar yapılmıştır. Çalışmada, lüks markalar olan Louis Vuitton, Chanel, Hermes ve Gucci markaları ele alınmış olup sosyal medya hesapları nitel araştırma yöntemlerinden içerik analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Lüks markaların sosyal medya platformlarındaki takipçi sayıları, içerik paylaşım sıklığı, özel gün paylaşımları ve verdikleri mesaj, sosyal sorumluluk projelerine destekleri, en çok kullandıkları mention lar ve (@) hashtag ler (#) ayrı birer soru olarak araştırmada sorulmuş ve değerlendirilmiştir. Bu çalışma ile markaların sosyal medya hesaplarını doğru ve başarılı bir şekilde yönetmelerinin önemi ortaya konarak marka stratejilerinin sosyal medya aracılığıyla uygulanabilirliği irdelenmiştir.