Yazar "Karahan, Fatma" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Özel gereksinimli öğrencisi olan okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2023) Karahan, Fatma; Kamalova, ZebinisoKaynaştırma eğitimine ilk adım atılan kurum, okul öncesi kurumlarıdır. Çocukların sosyal bir grubun içerisinde ilk temas ettikleri bireyler öğretmenleridir. Bu nedenle kaynaştırma eğitiminde, sınıflarında özel gereksinimli öğrencisi olan öğretmenlerin tutumları önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı, sınıfında özel gereksinimli öğrencisi bulunan okul öncesi öğretmenlerinin, özel gereksinimli öğrencileriyle ilgili kaynaştırma eğitimi tutumlarını çeşitli değişkenlerle göre incelemektir. Bu doğrultuda okul öncesi kurumlarında çalışan öğretmenlerin kaynaştırma eğitimi tutumları ve aile, okul, sınıf ve başarı alt boyutları baz alınarak birlikte incelenmiştir. Bu araştırmada bilimsel araştırma yöntemlerinden nicel araştırma modelleri içinde yer alan ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesiyle 2022-2023 Eğitim Öğretim yılında İstanbul il genelinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet anaokulunda görev alan 105 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama araçlarından araştırmacının hazırladığı demografik bilgi formu ve Laçin ve Taşlıbeyaz (2020) tarafından hazırlanmış Kaynaştırma Eğitimi Tutum Ölçeği (Ketöç) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 27.0 paket programı uygulanmıştır. Non-parametrik Mann-Whitney U testi ve Kruskal- Wallıs H testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, hangi sektörde çalışma, özel eğitime ihtiyacı olan 1. ve 2. derece akrabalarının bulunması, sınıfında bulunan öğrenci sayısı, daha önce sınıfında özel gereksinimli öğrencinin bulunması, özel gereksinimli öğrencilerin gelişimleriyle ilgili hizmet içi eğitim alma, özel eğitim alanında staj yapma, sınıfında gölge ve yardımcı öğretmen bulunma değişkenlerinde öğretmen tutumlarında anlamlı farklılık görülmemiştir. Öğretmenlerin mezun oldukları okulda özel eğitim dersi alma değişkeni ve mesleki deneyim yılına bakıldığında sınıf alt boyutunda anlamlı farklılık görülmüştür.