Yazar "Karabulut, Muhittin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Paydaşlar odaklı değer zinciri ve Türkiye’deki en büyük sanayi kuruluşlarının paydaşlarına yönelik yaklaşımları(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Karabulut, Ahu Tuğba; Karabulut, MuhittinDeğer zinciri yaklaşımı, stratejik birim eksenli, kâr/ortaklar odaklı ve çıkış noktası olarak birincil ve destek faaliyetlere ilişkindir. Bu yaklaşıma yönelik en önemli eleştirilerden biri, değer zincirinin tüketici/müşteri odaklı olarak düzenlenmesi gerektiği savıdır. Bu çalışmada, değer zinciri kavramı paydaşlar açısından ele alınmaktadır. Değer zincirinin, sadece ortaklara ve tüketicilere/müşterilere dönük olmasının yeterli olmadığı ve tüm paydaşlar değerine dönük olarak ele alınması gereği üzerinde durulmaktadır. Makalede, konun teorik yönü irdelendikten sonra, İstanbul Sanayi Odası tarafından açıklanan 2009 yılının en büyük sanayi kuruluşlarının tutum faktörlerine ilişkin bir araştırmaya da yer verilmektedir. Araştırmada altı tutum faktörünün paydaşlar değerini açıkladığı görülmektedir.Öğe Stratejik yönetim açısından stratejik ar-ge faaliyetlerinin ihracata ve ekonomik büyümeye etkileri(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Karabulut, Tuğba; Karabulut, MuhittinStratejik Ar-Ge, yenilik ve teknoloji, işletmelerin, sektörlerin, ülkelerin büyümesinde ve ihracatında, lokomotif görevi gören, ulusal ve küresel pazarlardaki hedef müşterilerin talebinin rekabetçi fiyat elastikiyetini göreceli olarak sert hale getiren “müthiş stratejik üçlü” olarak nitelendirilebilir. Bu stratejik üçlü 2000’li yılların başından itibaren, stratejik rekabetçi silahlar haline gelmiştir. Bu konuda, küresel ölçekte, stratejik olarak, dokuz sektörün ön plana çıktığını, bunların, ülkelerin/ülkeler topluluklarının orta ve uzun vadeli “strateji belgeleri “ haline dönüştüğü görülmektedir. Yapılan araştırmalarda ve Türkiye örneğinde, Ar-Ge bütçesi ile ihracat ve ekonomik büyüme arasında yakın bir korelasyon olduğu görülmektedir. Bu korelasyonun ileri teknoloji ürünlerinde daha yüksek olması beklenmektedir. Bu çalışmada, stratejik yönetim açısından, ihracat ölçeğinde ve ulusal ölçekte stratejik Ar-Ge’nin, yeniliklerin ve teknolojinin ekonomik büyüme üzerinde mevcut etkileri, gelecekteki önemi üzerinde durulmakta, işletmeler arası ve uluslararası kıyaslamalar yapılmakta, Ar-Ge ve ihracat arasındaki ilişkiye yer verilmektedir.