Yazar "Karabulut, Cansu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Digitalization and paperless process management in foreign trade(İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü, 2020) Karabulut, CansuDış ticaret işlemleri yalnızca alıcı ve satıcı arasında gerçekleşen bir süreç olmayıp birden çok tarafın bir araya gelerek faaliyette bulunduğu ve her bir taraf için uyulması gereken birden çok yasal mevzuat ve düzenlenmesi gereken birden fazla belgeyi içeren uzun bir süreçtir. Bu belgelerin çeşitliliği ve fiziki olarak kağıda bağımlılık zor olan dış ticaret işlem süreçlerini daha da zorlaştırmakta, zaman kayıplarını, insana bağlı hata olasıklarını, arşivleme maliyetlerini artırmakta ve tüm bu nedenlerle dış ticaret işlemini yürüten her bir taraf için maddi kayıplara neden olmaktadır. Globalleşen dünya ile küresel bir pazarda rekabet eden dış ticaret tarafları bu maddi kayıplar ve zaman kayıpları ile rekabet avantajlarını yitirmekte, oluşan maliyetleri ürün/hizmet satış bedellerine yansıtmaktadırlar. Bu tez çalışmasında mevcut dış ticaret işlemlerine ait süreçler hakkında bilgi verilerek günümüzde her alanda etkisini gösteren dijitalleşmenin dış ticaret işlemlerine yansıması ve dış ticaret işlemlerinin dijitalleşebilmesi için uluslarararsı kurum ve kuruluşlar, devletler, özel şirketler tarafından yürütülen dış ticaret işlemlerinin dijitalleşme çalışmaları anlatılmış olup mevcut çalışmaların neden tamamen kağıtsız süreç yönetimini temsil edemediği,uçtan uca kağıtsız bir dış ticaret işlem sürecinin gerçekleştirilebilmesi için oluşturulması gereken bütünleşik süreç hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır.Öğe Disruptive technologies in logistics industry and their possible effects on international trade(Avrasya Bilimler Akademisi, 2020) Civelek, Mustafa Emre; Karabulut, CansuThe concept of disruptive technology is used to describe the development and evolution of innovative products or services that destroy, destruct and replace existing products and services that already exist. Production methods have changed radically with the rise of digital economy in recent years. Thus, the need for people continues to decrease significantly. Jobs in various sectors have become fragile due to accelerated automation. Advances in artificial intelligence technology, in particular, change processes in many branches. Foreign trade is affected by these developments. Disruptive technologies, especially in international logistics, will accelerate this change. The purpose of this article is to examine the effects of disruptive technologies emerging in the field of logistics on international trade.Öğe Hybrid-paperless adoption & integration in foreign trade: evaluation of the current situation in Turkey(Avrasya Bilimler Akademisi, 2019) Karabulut, Cansu; Civelek, Mustafa EmreUnprecedented technological changes are taking place in the extremely chaotic business environment of today. Removing paper-based processes and increasing integration have become a strategic priority in all business lines. Nevertheless, foreign trade area can still be regarded as relatively conservative. Traditional paper-oriented process still continues to be widely used in the field of foreign trade. Therefore, there is a need for a radical and comprehensive shift from paper-based approach to full integration by means of electronic documents. Foreign trade transactions are currently performed in a mixed way, which varies between digital and traditional. This phenomenon is called hybrid-paperless solutions. The main purpose of this paper is to clarify the current situation of hybrid-paperless adoption and the level of integration in Turkey by conducting qualitative analysis. For this purpose, interviews have been performed to understand the prevailing perceptions of foreign trade practitioners.Öğe Ülkelerin lojistik performansı ve karbon salınımlarının ekonomik büyüme ile ilişkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2024) Karabulut, Cansu; Yıldırım, FigenBu tez çalışmasında, ülkelerin lojistik performansı ve karbon salınımlarının ekonomik büyüme ile ilişkisi incelenmek üzere üç ana soruya yanıt aranmıştır: (1) Ülkelerin lojistik performansı refah seviyesini ne ölçüde etkiler (2) Ülkelerin lojistik performans endeksi kişi başı karbondioksit emisyonunu nasıl etkiler (3) Ülkelerin ekonomik büyümesi karbondioksit emisyonlarını nasıl etkiler. Araştırma, Dünya Bankası'nın 2010, 2012, 2014, 2016 ve 2018 yıllarına ait Lojistik Performans Endeksi'nin altı alt boyutu, kişi başı gayri safi yurt içi hâsıla, yeni iş kurulum skoru ve kişi başı karbondioksit emisyonu alanlarındaki verileri içeren 76 ülkeyi kapsamaktadır. Dünya Bankası ikincil verileri analizine dayanarak, teorik olarak sunulan hipotezler test edilmiştir. Model hipotezlerinin test edilmesinde "Yapısal Eşitlik Modeli" uygulanmıştır. Araştırmada ekonomik büyüme ve karbon salınımı arasındaki çok yönlü ilişkide lojistik performans gelişiminin kritik önemi incelenmiştir. Araştırma sonucunda lojistik performans endeksi alt boyutlarından altyapı, uluslararası sevkiyatlar ile yeni iş kurulum skorunun kişi başı gayri safi yurt içi hâsıla üzerindeki güçlü ve anlamlı ilişkisi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Aynı zamanda araştırma sonucunda lojistik performans endeksinin gümrükleme sürecinin verimliliği, lojistik hizmetlerin yeterliliği ve kalitesi, altyapı alt boyutlarının kişi başı karbondioksit emisyonu ile negatif ilişkisi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Ve bu analiz çevreci sürdürülebilir büyüme sağlanabilmesi, ekonomik faaliyetlerin çevresel etkilerini minimize ederek uzun vadeli sürdürülebilirliğin sağlanabilmesinde gümrükleme sürecinin verimliliği, lojistik hizmetlerin yeterliliği ve kalitesi, altyapı alt boyutlarının kritik önemi ortaya konulmuştur.