Yazar "Karabulut, Ali Naci" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çevrimiçi tüketici yorumları için yasal gereksinimler: ewom’a hep güvenebilir miyiz?(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Karabulut, Ali Naci; Kırkbeşoğlu, Nagehanİnternet, toplum hayatının diğer pek çok yönü gibi tüketim alışkanlıklarını da önemli ölçüde değiştirmiştir. Bugün tüketicilerin deneyimledikleri ürünler, hizmetler ve markalar hakkında yaptıkları çevrimiçi yorumlar, hiç tanımadıkları diğer tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde güçlü bir etkileyicidir. Akademik literatürde yaygın biçimde “eWOM” olarak adlandırılan bu bilgi paylaşım mekanizmasının, ürün ve hizmetler hakkında güvenilir bilgiler sunarak, tüketicinin daha bilinçli ve akılcı davranmasına yardımcı olduğu kabul edilmektedir. Tüketicileri, firma mesajlarının tekelindeki klasik pazarlama iletişiminin pasif bir üyesi olmaktan kurtaran bu yeni olgu, genel olarak tüketici lehine işlemektedir. Ne var ki yapısı gereği eWOM’un kontrolü, diğer pazarlama iletişimi mecralarından zordur. En az diğer pazarlama mecraları kadar etkili olmasına rağmen henüz çok yeni olması ve üzerinde herhangi bir yasal denetimin bulunmaması, eWOM’u manüplasyona açık ve tüketiciyi yanıltarak çeşitli zararlara uğratabilecek bir mecra haline getirmektedir. Çalışmada eWOM’un etki kapasitesini, güvenilirliğini, yanıltıcılığını ve hukuki gereksinimlerini sorgulamak üzere bir literatür taraması yapılarak eWOM için bazı yasal düzenlemeler önerilmiştir.Öğe Öğrencilerin iktisadi ve idari bilimler fakültesini tercih nedenleri ve beklentileri (Muğla Üniversitesi örneği)(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Gavcar, Erdoğan; Bulut, Zeki Atıl; Karabulut, Ali NaciÜniversiteler öğrencileri iş hayatına hazırlayan en önemli kurumlardır. Bu nedenle öğrencilerin üniversitede alacakları eğitimin kalitesi önem taşımaktadır. Bunun yanında, sosyal hayat da üniversite öğrencileri için vazgeçilmez unsurlardan biridir. Bu çalışmada, Muğla Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin fakülteyi tercih nedenleri araştırılmak istenmiştir. Ayrıca öğrencilerin Muğla’ya geldikten sonraki görüşleri de incelenmiştir. Buna göre, öğrenciler büyük oranda düşük puandan dolayı tercih yapmışlar, Muğla ve Muğla halkı hakkındaki düşüncelerinin büyük oranda olumsuz olduğu ortaya çıkmıştır. Normal öğretim öğrencileri ikinci öğretim öğrencilerine göre daha yüksek puanlara sahip olup eğitim kalitesinden daha fazla memnundurlar.