Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kara, Tolga" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gençler neden snapchat kullanıyor kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı üzerinden bir araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016) Kara, Tolga
    Bugün geldiğimiz noktada, sosyal medyanın kullanım biçimi, kullanım aralıkları ve araçların değişen kullanım alışkanlıkları toplumsal hayatın dönüştüğünü ortaya koymaktadır. 1950’li yılların sonunda ise Katz ve arkadaşları, bireylerin kitle iletişim araçlarını seçerken kimi ihtiyaçlarını karşılamayı gözettikleri fikrini ortaya atmışlardır. Bugün teknolojinin gelişmesi ile birlikte kullanılan araçlar değişmiş fakat birey ihtiyaçları aynı kalmıştır. Bu fikirden hareketle, günümüzün sosyal medya araçları da kimi bireylerin kimi ihtiyaçlarını doyuracak biçimde tercih ediliyor olabilir. Dolayısıyla insanların belirli sosyal medya araçlarını neden tercih ettiği ve bu tercihlerin kullanıcıların hangi ihtiyaçlarını karşıladığı soruları karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma, üniversite öğrencisi gençlerin günümüzün popüler sosyal medya uygulamalarından biri olan Snapchat’i ne amaçla kullandığını Kullanımlar ve Doyumlar Teorisi bağlamında incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileriyle odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiş ve Snapchat kullanım tercihleri, kullanım nedenleri, paylaşım sıklıkları, içerikleri ve erişim araçlarına yönelik açık ve kapalı uçlu sorular sorulmuştur. Elde edilen yanıtlar, Korgaonkar ve Wolin'in (1999) belirlediği sosyal etkileşim, bilgi arama/bilgiye ulaşma/bilgi paylaşma, zaman geçirme, eğlence, rahatlama, düşüncelerin ifadesi, kullanım kolaylığı, gözetim, beğenilme/takdir edilme doyum sınıfları bağlamında değerlendirilmiştir.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim