Yazar "Kamalova, Zebiniso" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hokand Hanlığı Hanedanı ve meşruiyet memelleri(2020) Kamalova, ZebinisoTürk Devlet Teşkilatında Meşruiyet meselesi mekân ve zaman içerisinde kendi telakkisine bağlı bir şekilde değişiklik göstermiştir. Meşruiyet anlayışında en önemli kurum devletin bizzat kendisini temsil eden hükümdar ve hanedan ailesiydi. Türkistan’da devletçilik geleneğine göre iktidar sahiplerinin Cengiz Han soyuna dayanması veya Emir Timur’a bağlanması son derece önem arzetmiştir. XVIII. yüzyılın ilk yarısında Cengiz Han varisleri olduklarını iddia eden aslında Cengiz Han kanını taşımayan Türk boyları Türkistan Hanlıklar tahtına el koymuşlardır. Hokand Hanlığı’ndakimuktadir sülale Ming’lerdi. Hükümdarlık konusunda hâkim olan anlayışa göre saltanat başındaki sülalenin Cengiz soyundan gelmek veya bu soya akraba olmak şartını zorlamıştır. Farklı durumlarda soyağacı yardımıyla veya teorik hikâyeler sayesinde saltanat haklarını meşru kılma yolları aranmıştır. Altın Beşik hikâyesi Hokand Hanları soyunu Zahireddin Muhammed Babur üzerinden Timur’a ve onun üzerinden Cengiz Han’a bağlayan bir rivayettir. Timur figürü Türkistan tarihinde özel bir öneme ve konuma sahiptir. Makalede bu hikâyenin gerçekleri veya gerçek olmayanları üzerinde durulacaktır.Öğe The strategic importance of Tashkent in 19th century(Kyrgyz-Turkish Manas University, 2022) Kamalova, ZebinisoAnnexed to the Khokand Khanate in the first half of the 19th century, the city of Tashkent was the most important trade centre next to the capital city. It is also a city which is a State within a State and considered to be the most important economic pillar of the whole region. Having a history of 2200 years, the oldest name of the city is “Chach” and “Shash” and, besides, it is also mentioned as “land of Tashkent”, “province of Tashkent”, “Shahar”, “province of Tashkent Steppe of Kypchak” in historic works. An important centre in the Khokand Khanate, Tashkent’s boundaries included Akhangaran, Chinaz, environs of Tashkent, the city and environs of Turkestan situated on the banks of the river Syr Darya, which city is within the territories of Kazakhstan at present. In the second half of the 19th century, the city of Tashkent was again a key point in the Turkestan region, which became a gallant scene for the occupation movements. Once the city of Tashkent had been captured by the Tsarist Russia in 1865, the occupation process gained momentum in the region and the city turned into the centre of the Viceroyalty of Turkestan, which was established in 1867. What we will discuss will be the history and strategic importance as well as political, economic and sociocultural characteristics of the city of Tashkent.Öğe Türk dünyası öğrencilerinin etkileşimi ve kaynaşması: “Avrasya’da Kültür ve Siyaset” adlı “Ortak Sınıf” projesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2025) Kuralay, İsrafil; Kamalova, ZebinisoYeni iletişim teknolojileri ve internet yakın zamana kadar eğitimde hayal edilemeyen ve imkânsız olan uygulamaları mümkün kılmaktadır. Bu çalışmada internet ve yeni iletişim teknolojileri alanında elde edilen teknolojik gelişmelerin eğitime, benzer ve ortak kültürlerin kaynaşmasına olan etkisi ele alınmıştır. Bu bağlamda yapılan araştırmada İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin Buhara Devlet Üniversitesi ile yürüttüğü gerçek zamanlı, etkileşimli ve video konferans sistemine dayanan “Avrasya’da Kültür ve Siyaset” adlı “Ortak Sınıf” proje dersi esas alınmıştır. Çalışma kapsamında dersi alan öğrencilerin paylaştıkları izlenimler ve yorumlar değerlendirilerek söz konusu projenin etkisi araştırılmıştır. Yapılan uygulamanın Türkiye’den ve Özbekistan’dan derse katılan öğrenciler arasında nasıl bir öğrenmeye, etkileşime ve kaynaşmaya yol açtığı incelenmiştir. Çalışmada,14 hafta devam eden derslerde öğrencilerin karşılıklı iletişim kurmaları, ortak konular üzerinden bölge hakkında bilgi ve birikim kazanımları, birbirleriyle fikir alışverişi yapmaları, kültürel paylaşım imkânını elde etmeleri süreci ve sonuçları ele alınmıştır. Ayrıca proje dersinin ortak kültür ve medeniyete sahip iki ülkenin öğrencilerinin kaynaşmasına nasıl tesir ettiği üzerinde değerlendirilmeler yapılmıştır. Projenin temel beklentileri arasında yer alan dil engelinin ortadan kaldırılarak öğrencilerin birbirlerine karşı ön yargılarının ve belirsizliklerin giderilmesi sonucuna dikkat çekilmiştir. Bu çalışmanın bundan böyle eğitim modelleri konusunda yapılacak çalışmalara ışık tutabileceği umulmaktadır.