Yazar "Hekim, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tüketicilerin uluslararası e-ticaret ve Türk e-ticaret şirketlerine bakış açısının incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2023) Hekim, Emre; Tekeoğlu, Aşkım Nurdan TümbekTeknolojik ilerlemenin her geçen gün arttığı bu dönemde, hemen hemen her işletme, müşterilerine geniş bir ürün ve hizmet yelpazesi sunmak için çevrimiçi platforma geçiş yapmaktadır. İnsanların gerçek mekânda faaliyet gösteren mağazaları ziyaret etmek için daha az zamana sahip olması nedeniyle, e-ticaret web sitelerinin rahatlığı, her yerde bulunabilirliği ve kullanım kolaylığı göz önüne alındığında, son yıllarda çevrimiçi ürün satın alma eğilimi kat kat artmıştır. E-ticaret, internet üzerinden mal alım satımı anlamına gelmektedir. Çevrimiçi satın alan müşterilerin sayısındaki ve harcadıkları tutardaki dikkat çekici artış, birçok işletmeyi çevrimiçi faaliyet göstermeye motive etmiştir. Bununla birlikte e-ticaret hacmindeki bu artış, beraberinde bazı sorunları da ortaya çıkarmıştır. Hizmet kalitesinin düzeyi ve müşteri memnuniyetinin durumu, e-ticaret hacmini direkt olarak etkilemektedir. Bu çalışmada e-ticaret platformlarından alışveriş yapan kişilerin, hizmet kalitesi algıları ve müşteri memnuniyeti düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda 474 katılımcı ile nicel analiz tekniklerinden anket yönteminin kullanıldığı çalışmada ilişkisel tarama modeli benimsenmiştir. Çevrimiçi olarak verilerin toplanması ile birlikte elde edilen bulgular SPSS analiz programı ile birlikte analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, e-ticarette hizmet kalitesi ile müşteri memnuniyeti arasında pozitif yönde ve iki yönlü ilişki olduğu şeklindedir. E-hizmet kalitesi alt boyutlarından etkinlik, işlem gerçekleştirme, müşteri hizmetleri ve tasarım alt boyutlarının da e-memnuniyeti etkilediği sonucuna ulaşlılmıştır. Bununla birlikte, e-hizmet kalitesi ve alt boyutları ile e-memnuniyet ölçeğinde, katılımcıların cinsiyet, yaş grupları, aylık hane gelirleri, meslekleri, e-ticaret yapma sıklıkları, aylık e-ticaret bütçeleri ve uluslararası ve Türk e-ticaret firmalarından gerçekleştirilen alışverişlere göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür.