Yazar "Harman, Serhat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İstanbul’da faaliyet gösteren seyahat acentalarının pazarlama karması kararları üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Çakıcı, Abdul Celil; Atay, Lütfi; Harman, SerhatPazarlama karması, müşteri ihtiyaç ve isteklerinin giderilmesi amacıyla gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerinin bileşkesi olup; pazarlama karması konusunda verilecek kararlar, müşteri tatmini, acentanın karlı şekilde çalışabilirliği ve varlığının devamı açısından son derece önemlidir. İstanbul’da faaliyet gösteren seyahat acentalarının pazarlama karması kararlarına ilişkin 2007 yılı Mart ayında, geliştirilen anketin yüz yüze ve kolayda örnekleme yoluyla uygulanmasıyla bir araştırma yapılmıştır. Araştırmaya 170 seyahat acentası katılmıştır. Seyahat acentalarında pazarlama karmasının hizmet elemanı belirlenirken en çok acenta yöneticilerinin tecrübeleri ve pazarlama araştırmaları dikkate alınmaktadır. Fiyat tespitinde en çok hizmetin maliyeti, kalitesi ve müşterilerin fiyata duyarlılıkları dikkate alınmakta olup; fiyat farklılaştırmasında ise tedarikçilerin fiyatlarının daha belirleyici olduğu tespit edilmiştir. Dağıtım konusunda, kendi dağıtım çabaları yanısıra, acentaların % 61’inin dolaylı dağıtımdan da yararlandıkları bulgulanmıştır. Tutundurma faaliyetlerinde ise, öncelikle mevcut ve potansiyel müşteriler hedeflenmekte ve bu faaliyetler daha çok acenta çalışanları tarafından yürütülmektedir.