Yazar "Eyiler, Raife Y." seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kuyumculuk sektöründeki işletmelerin marka değerinin ölçülmesi üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Eyiler, Raife Y.; Yıldırım, Figenİşletmeler; satın alma, halka arz gibi faaliyetler içinde olmasalar da bilinen ve finansal olarak bir değer taşıyan markaya sahip olmak isterler. İşletmelerin markalarının değerini belirlemeye yönelik ihtiyaçları ve bu alanda yaptıkları çalışmalar sonucunda birçok farklı marka değerleme yöntemleri geliştirilmiştir. Çalışmada, marka ve marka değeri kavramları, marka değerinin hesaplanması için geliştirilmiş yöntemler açıklanmıştır. Bu çalışmada, kuyumculuk sektöründe faaliyet gösteren 16 işletmenin marka değeri, Japonya Ekonomi, Ticaret ve Sanayii Bakanlığı tarafından en uygun sonuç veren yöntem olarak seçilen Hirose Yöntemi kullanılarak hesaplanmıştır. Analiz edilen üretici-ihracatçı kuyumculuk işletmelerinin Gelir Gider Tablolarındaki verileri kullanılarak hesaplama gerçekleştirilmiştir. Ulaşılan sonuçlar yorumlandığında; incelenen işletmelerin yüksek maliyetle çalışmasına karşın, sadık müşterilere sahip olduğu ve küresel pazarda büyüme fırsatlarının olabileceği anlaşılmaktadır. Marka değeri bağımlı değişken, alt değişkenler (prestij, sadakat ve genişleme değişkeni) bağımsız değişken olarak alındığında yapılan regresyon analizi sonucunda; alt değişkenlerin marka değeri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönlü ve önemli bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.