Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erol, Merve Dilara" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Giyim modasında marka kimliği vurgusu olarak desen
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Erol, Merve Dilara; Bayburtlu, Irmak
    Marka, benzer nitelikli hizmet ve ürünlerin birbirinden ayrışmasını sağlayan sembol, işaret vb. olarak tanımlanmaktadır. Markalar, belirledikleri stratejik konumla, kendilerini tanıtarak kimliklerini oluşturmaktadır; böylece kimliklerini oluştururlarken, tasarım öğelerini de kullanarak görsel özelliklerini de ortaya koymaktadır. Çeşitli hizmet alanlarında oluşturulan görsel marka kimliğinin, etkisine, tıpkı bir insan kimliği gibi, markanın belirgin özelliklerini oluşturan marka kimliğinin ,tekstil endüstrisi alanında, alıcı kitleye sunulan vaatler, duygusal bağ ve imaj gibi birçok faktörün logo, şekil, biçim ambalaj gibi öğeleri de barındırmakta ve kimliğe etkisine rastlanmaktadır. Bir tasarım öğesi olarak kullanılan desenin sürdürülebilir bir şekilde vurgulanarak oluşturdukları görsel etki ile çeşitli giyim markalarının marka kimlikleri haline geldikleri saptanmıştır. Çalışma, görsel kimliğini desenlendirme vurgusuyla oluşturan, Burberry, Missoni, Pringle of Scotland, Alanui ,Maxhosa Africa, Pucci, Gucci ve Marimekko markaları çerçevesinde incelenerek, kadın giyim modası ile sınırlandırılmıştır. Ele alınan markaların geçmiş koleksiyonları tasnif edilerek incelendiğinde güncel eğilim (trendler) bağlamında tema, renk, tasarımlar değişirken, her sezon aynı desenin güncel tasarımlarda yer aldığı tespit edilmiştir. Çalışmada, giyim modasında görsel kimlik haline gelen desen vurgusunun yeni markalarda da sürdürülerek tasarımcıların tasarım bilincine katkı sağlaması amaçlanmıştır. İncelenen markaların kullandıkları desen vurguları, çeşitli arşivlerden taranarak, dördüncü başlıkta görsellerle sunulmuştur. Araştırma tarama yöntemiyle yapılarak çeşitli akademik yayın, makale, kitap ve internet sitelerinden yararlanılmıştır.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim