Yazar "Erol, Merve Dilara" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Giyim modasında marka kimliği vurgusu olarak desen(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Erol, Merve Dilara; Bayburtlu, IrmakMarka, benzer nitelikli hizmet ve ürünlerin birbirinden ayrışmasını sağlayan sembol, işaret vb. olarak tanımlanmaktadır. Markalar, belirledikleri stratejik konumla, kendilerini tanıtarak kimliklerini oluşturmaktadır; böylece kimliklerini oluştururlarken, tasarım öğelerini de kullanarak görsel özelliklerini de ortaya koymaktadır. Çeşitli hizmet alanlarında oluşturulan görsel marka kimliğinin, etkisine, tıpkı bir insan kimliği gibi, markanın belirgin özelliklerini oluşturan marka kimliğinin ,tekstil endüstrisi alanında, alıcı kitleye sunulan vaatler, duygusal bağ ve imaj gibi birçok faktörün logo, şekil, biçim ambalaj gibi öğeleri de barındırmakta ve kimliğe etkisine rastlanmaktadır. Bir tasarım öğesi olarak kullanılan desenin sürdürülebilir bir şekilde vurgulanarak oluşturdukları görsel etki ile çeşitli giyim markalarının marka kimlikleri haline geldikleri saptanmıştır. Çalışma, görsel kimliğini desenlendirme vurgusuyla oluşturan, Burberry, Missoni, Pringle of Scotland, Alanui ,Maxhosa Africa, Pucci, Gucci ve Marimekko markaları çerçevesinde incelenerek, kadın giyim modası ile sınırlandırılmıştır. Ele alınan markaların geçmiş koleksiyonları tasnif edilerek incelendiğinde güncel eğilim (trendler) bağlamında tema, renk, tasarımlar değişirken, her sezon aynı desenin güncel tasarımlarda yer aldığı tespit edilmiştir. Çalışmada, giyim modasında görsel kimlik haline gelen desen vurgusunun yeni markalarda da sürdürülerek tasarımcıların tasarım bilincine katkı sağlaması amaçlanmıştır. İncelenen markaların kullandıkları desen vurguları, çeşitli arşivlerden taranarak, dördüncü başlıkta görsellerle sunulmuştur. Araştırma tarama yöntemiyle yapılarak çeşitli akademik yayın, makale, kitap ve internet sitelerinden yararlanılmıştır.