Yazar "Ergenekon, Funda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kurumsal kimlik değişiminin reklam aracılığı ile yansıtılması: Sosyal değişme bağlamında göstergebilimsel bir çözümleme(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2014) Ergenekon, Funda; Çamdereli, MeteKurum kimliğinin oluşturulması ve üçüncü şahıslara ifade edilme sürecinde kullanılan iletişim araçlarından biri olan reklam, globalleşen pazar içerisinde en etkin araçlardan biri olmuştur. Kurumun içerisinde yaşadığı kültürel yapıdan ayrı düşünemeyiz. Bu yapıda meydana gelen değişiklikler bireyleri, onların tercihlerini etkilemektedir. Dolayısı ile de amacı süreklilik olan kurumun varlığını sürdürebilmesi için kendini bu değişime adapte etmesine neden olmaktadır. Reklamlar bu adaptasyonu yansıtan en önemli ve etkin araçlardır. Reklamlar, ürünlerin temel işlevlerinden ziyade tüketiciye daha farklı anlamlar sunmaya başlamıştır. Kurumlar reklamlar aracılığı ile kendileri ile ilgili sosyal, kültürel, psikolojik ve duygusal unsurları hedef kitlelerine sunup onların kendi ürün ve hizmetlerini tüketmelerini teşvik etmektedirler. Bu bağlamda göstergebilimin en önemli uygulama alanlarından biri olan reklamlar tüketimin özellikle teşvik edildiği günümüz toplumlarında önem kazanmıştır. Bu araştırmanın amacı, kültürel değişimlerden etkilenen kurumların sürekliliklerini sağlamak amacı ile bu değişime adaptasyonlarının tüketicilerine reklamlar aracılığı ile yansıtılması ve hedef kitlelerinin tüketim alışkanlıklarının kendileri lehine nasıl değiştirildiğinin gösterilmesidir. Kültürel değişimde sürecinde 'sıcak ve kalabalık' tüketimden, 'soğuk ve bireysel' tüketime dönen 'çay' inceleme nesnesi olarak seçilmiştir. Araştırmanın sonucuna çayın kültürel değişimini anlatmak amacı ile de yerel bir marka olan Çaykur'un ve küresel bir marka olan Lipton'un tesadüfî örnekleme ile seçilen sıcak ve soğuk çay reklamlarının mekânsal göstergelerinin düzanlam ve yananlam boyutunda incelenmesi ve çözümlenmesi ile varılmaya çalışılmıştır. Anahtar Sözcükler; Kurum Kimliği, Kurumsal İletişim, Reklam, Göstergebilim, Reklam Mekânı, Mekânda Göstergebilimsel Anlam