Yazar "Erbek, Dilan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmenlerin toplumsal cinsiyet algıları ve kadın yöneticilere karşı tutumları arasındaki ilişki(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Erbek, Dilan; Çoğaltay, NazımAmac?: Bu aras?tırmanın temel amacı, o?g?retmenlerin toplumsal cinsiyet algıları ile kadın yo?neticilere kars?ı tutumları arasındaki ilis?kiyi tespit etmektir. Yo?ntem: Aras?tırma nicel aras?tırma yaklas?ımına uygun olarak ilis?kisel desende yapılandırılmıs?tır. Aras?tırmanın evrenini 2020-2021 eg?itim o?g?retim yılında Siirt ili merkez ve ilc?elerinde bulunan ve Milli Eg?itim Bakanlıg?ı’na bag?lı kamu okullarında go?rev yapan kadın yo?neticilerin bulundug?u okullardaki 965 o?g?retmen olus?turmaktadır. Evrenden ku?me o?rnekleme yoluyla sec?ilen 445 o?g?retmen c?alıs?manın o?rneklemini olus?turmaktadır. Aras?tırmada C?elis?ik Duygulu Cinsiyetc?ilik O?lc?eg?i ve Kadın Yo?neticilere Kars?ı Tutum O?lc?eg?i kullanılmıs?tır. Bulgular: Aras?tırmada, o?g?retmenlerin toplumsal cinsiyet algılarında cinsiyet, yas? ve medeni durum deg?is?kenlerine go?re anlamlı farklılık bulunmus?ken kadın yo?neticilere kars?ı tutumlarında ise cinsiyet ve yas? deg?is?kenlerine gire anlamlı farklılıklar bulunmus?tur. C?elis?ik duygulu cinsiyetc?ilik alt boyutlarından du?s?manca cinsiyetc?ilik puanı ile o?g?retmenlerin kadın yo?neticilere yo?nelik tutumları arasında negatif yo?nlu? anlamlı bir ilis?ki bulunmus?tur. Cinsiyetler arası tamamlayıcı farklılas?tırma puanı ile o?g?retmenlerin kadın yo?neticilere yo?nelik tutumları arasında ise pozitif yo?nde anlamlı bir ilis?ki bulunmus?tur. O?g?retmenlerin c?elis?ik duygulu cinsiyetc?ilik algıları kadın yo?neticilere kars?ı tutumlarını yordamaktadır. C?elis?ik duygulu cinsiyetc?ilik alt boyutlarının kadın yo?neticilere yo?nelik tutumlarının %21’ini ac?ıklayabildig?i saptanmıs?tır. O?zgu?nlu?k: Kadın istihdamının en fazla oldug?u kurumlar olan okullarda kadın yo?neticilerin erkek yo?neticilere go?rece az sayıda olması aras?tırılması gereken bir olgu olarak kars?ımıza c?ıkmaktadır. Sayıca erkek yo?neticilerin c?ok gerisinde kalan kadın yo?neticilere kars?ı birlikte c?alıs?tıkları meslektas?larının zihin du?nyalarındaki toplumsal cinsiyet algıları ve tutumları arasındaki ilis?kinin aras?tırılması yo?netim literatu?ru?nu? zenginles?tirecektir. Bu ac?ıdan literatu?r incelendig?inde, o?g?retmenlerin toplumsal cinsiyet algıları ve kadın yo?neticilere kars?ı tutumları arasındaki ilis?kinin incelendig?i aras?tırmalara rastlanmayıs?ı, bu aras?tırmanın literatu?rdeki o?nemli bir bos?lug?u doldurabileceg?ini go?stermektedir.