Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erbay, Alp Eren" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sanal diktatörlükler: Dijital oyunlarda ideoloji ve siyasal düzenin sunumu
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Erbay, Alp Eren; Aydın, Oya Şakı
    Dijital oyunlar yas?amda önemi giderek artan konuma sahip kitle iletişim araçları ve kültür endüstrisinin popüler ürünleri olarak kültürden beslenip, kültürü etkileyen yapıtlardır. Bu araştırma gerçek hayatın yeniden üretildiği dijital oyunların yalnız eğlence araçları değil; ciddi ideolojiler içeren ve insanı, toplumu etkileme potansiyeli olan endüstri ürünleri oluşunun farkındalığının yetersiz olduğu probleminden hareketle yapılmıştır. Bu sebeple örnekleme alınan "Tropico 6" isimli oyun içerisinde gerçek siyasal düzenin nasıl yeniden tasarlanıp sunulduğu, siyasal iktidarı elinde bulunduran kesimin, devlet aygıtları ve hegemonik aygıtların nasıl temsil edildiği ve oyun yapımcıları tarafından oyuncunun nasıl yönlendirildiğinin ortaya çıkartılması hedeflenmiştir. Oyunun analizinde ludoloji alanında önemli çalışmaları bulunan Lars Konzack ve Espen Aarseth'in, "oyun çalışmaları" kapsamında önerdikleri analiz yöntemlerinden faydalanılarak "bütüncül analiz yöntemi" tasarlanmış ve uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarında gerçek hayatın siyasal düzenine dair kişiler, simgeler, yapılar, kurumlar ve sistemlerin oyunda görsel ve işitsel ögelerle, söylemle, oyun mekanikleri yoluyla simüle edildiği, oyunun hukuku araçsallaştıran, antidemokratik ve baskıcı bir siyasal düzen kurduğu gözlemlenmiştir. İktidar sahiplerinin varoluş koşullarını sürdürmek adına her türlü ahlak ve yasa dışı eylemde bulunan, toplumun tüm çıkarlarını kendi maddi çıkarlarının çok gerisinde tutan, narsist ve güvenilmez karakterler olarak yansıtıldığı görülmektedir. Oyun evreninde devlete bağlı resmî kurumlar ile sivil alanda bulunan eğitim, kültür, din kurumları ve medyanın; devletin baskı ve ideolojik aygıtlarına dönüştürüldüğü görülmüştür. Oyuncunun özgür bırakılmadığı, yoğun yönlendirmeler ve zorunlu görevler ile suç işlemeye itildiği, ahlak ve yasa dışı faaliyetler içindeki diktatörler olmaya zorlandıkları sonucuna varılmıştır.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim