Yazar "Ekiz, Sena" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Serbest zaman aktivitesi olarak sosyal medya bağımlılığı(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Taşçı, Burcu; Ekiz, SenaKitle iletişim araçlarının, özellikle teknolojik gelişmelerle birlikte, insan yaşamında etkisi oldukça fazladır. Yeni medya olarak tabir edilen internet ise kitle iletişim araçlarının en yenisi ve en sık kullanılandır. İnternet hem içeriği bakımından hem de ulaşılabilirliği bakımından diğer kitle iletişim araçlarından ayrılmaktadır. Bu kitle iletişim aracının sunduğu içeriklerden son yıllarda en popüler olanı sosyal paylaşım ağlarıdır. Dünyada her 5 kişiden 2’si internet kullanırken, ülkemizde her 2 kişiden birisi internet kullanmaktadır. Dünyada her 3 kişiden birinin sosyal medya hesabı varken, ülkemizde her iki kişiden birinin sosyal medya hesabı bulunmaktadır. Günümüzde sosyal medya bağımlılığına yönelik pek çok ölçme aracı geliştirilirken bu araştırmada, sosyal medya platformlarını kapsayacak şekilde sosyal medya bağımlılığını ölçmeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilerek insanların sosyal medya bağımlılığı araştırılmıştır. Araştırma, oluşan sosyal medya bağımlılığı ölçeği ile 228 kişinin katılımıyla veriler toplanmıştır. Araştırmada kayda değer pek çok sonuca ulaşılmıştır. Cinsiyete göre yapılan karşılaştırmalarda, kadınların erkeklere göre sosyal medyada daha fazla meşgul olduğu ve sosyal medyadan daha çok duygusal destek aldığı, erkeklerin ise, sosyal medya ile çatışma halinde olduğu, diğer bir ifade ile olumsuz etkilendiği ortaya çıkmıştır. Yaş, günlük kullanım süresi, ne zamandır kullandığı, uygulama sayısı vs. göre pek çok farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırmada sosyal medya kullanım amaçları ve bu amaçları ne sıklıkta gerçekleştirdikleri sorgulanmıştır. Bu araştırmada, elde edilen sonuçların “sosyal medya bağımlılığı” konusundaki sorunlara katkı sağlayacağı ve araştırmacılara yol göstereceği umulmaktadır.