Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Dyussembayeva, Assemgul" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İstanbul'a sağlık turizmi amacıyla gelenlerin memnuniyet düzeyleri
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Dyussembayeva, Assemgul; Kahraman, Nüzhet
    Sağlık turizmi; kişilerin ihtiyaç duydukları tıbbi tedaviyi almak, termal kaynakları kullanmak, rehabilitasyon hizmetleri ya da kendilerini iyi ve sağlıklı hissetmelerini sağlayacak hizmetlerden yararlanmak amacıyla bir başka ülkeye gitmeleridir. Sağlık turizminin bir alt başlığı olan medikal turizm, insanların tedavi olmak amacıyla yabancı ülkelere seyahat etmesi anlamına gelmektedir. Bu çalışma, dünyada pazar hacmi giderek artan medikal turizm alanında Türkiye'nin mevcut durumunu incelemek, Rusya ve Orta Asya ülkelerinden İstanbul'a gelen hastaların memnuniyet düzeylerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada, öncelikle dünyada sağlık ve medikal turizm hakkında literatür çalışması yapılmıştır. Ardından, Türkiye'de medikal turizmin mevcut durumu analiz edilmiştir. Yabancı hastaların sosyo-ekonomik özellikleri, tedavi için yurt dışına gitme nedenleri, Türkiye'yi tercih sebepleri, hastanelerin seçilmesi, hastaların aldıkları sağlık hizmetlerinden memnuniyet düzeyleri anket çerçevesinde yapılan yüz yüze mülakatlar sonucunda incelenmiştir. Tez kapsamında yapılmış olan analiz ve değerlendirmeler ışığında, Türkiye'ye medikal turizm amacıyla gelen hastaların aldıkları hizmetlerden pek memnun oldukları ve hasta sayısının daha da artırılabilmesinin mümkün olduğu görülmüştür. Ancak, hasta sayısının artırılması için yabancı dil bilen sağlık personel sayısının ve niteliğinin yükseltilmesi, Rusya ve Orta Asya ülkelerinde Türkiye'nin tanıtımının daha etkin yapılması, müşteri odaklı pazarlama çalışmalarının yürütülmesinin gerekli olduğu anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sağlık Turizmi, Medikal Turizm, Uluslararası Hasta Harekitliği, Bağımsız Devletler Topluluğu, Hasta Memnuniyeti.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim