Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Durhan, Buket" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The role of product communication in consumer trust
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Durhan, Buket; Aydın, Duygu
    Ürün iletişimi, markaların tüketiciyle etkili diyalog geliştirebilecekleri güçlü bir pazarlama iletişimi uygulamasıdır. Ürüne ait somut ve soyut faydalardan yola çıkılarak ürünün kendisini konuşturmak ve bir mecraya dönüştürmek, tüketicide ürüne ve markaya yönelik güven duygusu oluşturmada değeri artan bir stratejidir. Bu çalışmada ürün iletişimi ile tüketici güveni arasındaki ilişki sorgulanmıştır. Perakende sektöründe gıda kategorisi özelinde yapılan araştırma Bartın il merkezinde bulunan yerel bir süpermarkette 500 kişinin katılımıyla anket yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin, parametrik testler aracılığıyla analizi yapılmıştır. Ölçeklere ilişkin değerlendirmeler sürecinde keşfedici faktör analizi uygulanmıştır. Ürün bileşenlerinin ve ambalajın, tüketicilerin ürün seçimlerini etkilediği ve dolayısıyla markaya yönelik gelişen güven boyutunda da etkisi olduğu görülmektedir. Çalışmanın bulguları; ürünün somut özelliklerinin markaya, ürüne ve ambalaja yönelik güven oluşmasında etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Ambalajın dikkat çekicilik boyutunun, tüketici güveni üzerinde etkiye sahip olduğu ve marka güveniyle pozitif bir ilişki içerisinde bulunduğu tespit edilmiştir. Alışveriş ortamında ürünle ilgili özel iletişim çalışmalarının, ambalaja yönelik güven ve marka güveninde rol oynadığı ortaya konulmuştur. Ürün iletişimi noktasında vurgulanan güçlü firma mesajı ve ambalajın algılanan kullanım kolaylığı, markaya, ürüne ve ambalaja yönelik güven oluşmasında rol oynamakta ve tüketici güven düzeyini artırmaktadır.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim