Yazar "Divani, Emir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dağıtım kanalı seçimi: Bilişim sektöründe bir uygulama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2013) Divani, Emir; Yıldırım, FigenDağıtım kanalları, pazarlama karmasını oluşturan alt fonksiyonlardan en önemlilerinden biridir. Dağıtım kanalları, mamulleri üreticiden tüketiciye en ideal şekilde iletilmesini mümkün kılan bir sistemin tüm birimlerinden meydana gelir. Bu yapıda yer alan tüm aracı kurumlar, üretici firmanın ürünlerinin satışını, depolanmasını, tutundurma faaliyetlerini ve tüketiciye dağıtımını belirli bir akışlar dahilinde gerçekleştirerek pazarlama fonksiyonlarını yerine getirirler.Pazarlamada dağıtım kanalı seçimi ve yönetimi, talebin arzı önemli derecede kontrol ettiği günümüzde daha önemli hale gelmiştir. Bu sebeple bu çalışmada dağıtım kanalı kavramının tanımı, gelişimi, türleri, özellikleri, akışları ve yönleri ele alınmıştır. Çalışmanın temelini oluşturan seçim konusuyla ilgili olarak, dağıtım kanalının seçim sürecinden fiziksel dağıtıma kadar geçen süreçteki ölçütler, faaliyetler, aşamalar anlatılmıştır.Bilişim sektörüyle ilgili güncel bilgiler verilmiş ve çalışmanın uygulama kısmında bilişim sektöründeki bir firmanın, dağıtım kanalı üzerinde kanal seçim süreci hakkındaki bilgiler verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Dağıtım Kanalı, Dağıtım Kanalı Seçimi, Bilişim Sektörü.