Yazar "Dilek, Arzan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye'deki organik ürünlerin marka sadakatinin kuşaklararası satın alma niyetine etkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Dilek, Arzan; Öztürk, Rukiye GülayKonvansiyonel tarımda kullanılan pestisitler ve diğer kimyasallar nedeniyle toprağa ve su kaynaklarına verdiği zarar kanıtlanmıştır. 2000'li yıllarda yüksek tüketici talebi sonucunda olarak ortaya çıkan tüketim kalıplarının yarattığı kontrolsüz üretim, doğal kaynaklarda büyük bir tahribata yol açmıştır. Bu tahribatı yaratan anarşik üretim modelinin kayıplara sebep verdiğinin anlaşılması, organik ürünleri önemini artırmıştır. Son yıllarda beslenme alışkanlıkları gözden geçirilmiş ve organik tarıma ilgi artmıştır. Sağlıklı beslenme ve kimyasal içermeyen ürünlerin kullanımı insan sağlığına zarar vermeyen bir yaşam demektir. Bu farkındalıkla birlikte zaman içerisinde organik ürün markalarının tüketiminde artış olmuştur. Tüketiciler, organik ürünleri sağlığı geliştirici olarak algılamakta ve bunları sağlıklı bir yaşam tarzı ile ilişkilendirmektedir. Türkiye'de iç pazara yönelik üretim ve tüketimin çok sınırlı olması nedeniyle birçok tüketici organik ürünlerin yanlış anlaşıldığına inanmaktadır. Tüketici tercihleri iç pazarı geliştirmek açısından önemlidir. Tüketicilerin düzenli olarak alışveriş yapmayı tercih ettiği süpermarketler aracılığıyla organik ürünler satmanın, tüketicilerin bu ürünlerle karşılaşma şansını artırdığına inanılmaktadır. Organik ürünlerde güven oluşturmak için sistemin en önemli unsuru olan belgelendirme ve denetim konusunda tüketicilere doğru bilgiler vermek çok önemlidir. Türkiye'de de dünyada genelinde olduğu gibi organik markalara olan ilgi artmaktadır. Markaların ürün çeşitliliği, kolay ulaşılabilirliği ve fiyat rekabeti pazardaki gücünü artıracaktır. Organik markaların yaygınlaşması, gelecek nesillerin sağlığı ve yaşam tarzı için önemli bir süreçtir. Bu makalenin amacı, Türk organik markalarının tüketicilere ve farklı nesillerin satın alma niyetlerine olan sadakatinin etkilerini araştırmaktır. Bu çalışma için çevrimiçi bir anket yapılmıştır. Toplam 598 anket doldurulmuş ve incelenmiştir. Toplanan veriler SPSS programı ile analiz edilmiş ve betimsel ve betimsel analizler, bağımsız örneklem t-testi, Mann-Whitney u, tek yönlü varyans analizi ve Kruskal Wallis-h analizi uygulanarak sonuçlar sunulmuştur. Marka sadakatinin satın alma niyeti üzerindeki etkisini belirlemek için yapısal eşitlik modeli oluşturulmuştur. Bu çalışmada, tüketicilerin organik gıda markalarına olan bağlılığının nesillerle ilgili olmadığı ve markaların pazarlama stratejilerinde bu ilişkiyi göz önünde bulundurmaları gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.