Yazar "Demirli, Cihad" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 26
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2-6 Yaş Arası Çocuğu Olan Annelerin Öfke Düzeyi ile Çocuk Yetiştirme Tutumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(International Balkan University, 2020) Doğan, Öznur; Demirli, CihadAnger, just like happiness and sadness, is among the verbal or non-verbal expression styles exhibited against the individual who causes that emotion. Anger can lead to many problems when it is experienced more than necessary and manifests itself with aggressive attitudes. Anger is a feeling that manifests itself in different ways in each person. These are expressed in the form of inward expression, expression and anger control. Anger is a very beneficial feeling if it is in appropriate dosage and is shortterm. However, when anger is constant and violent, it turns into a devastating feeling. Therefore, it is extremely important to know the factors that cause anger and how anger is expressed. Factors affecting how anger is expressed include age, gender, education level, marital status, and culture. Anger within the family has negative consequences for all family members. The objective of this study is to investigate the relationship between the anger level of mothers who have children between the ages of 2-6 and their attitude towards child rearing. In accordance with this purpose, a questionnaire was conducted with 112 participants residing in Istanbul. As a result of the research, a positive relationship was observed between the anger symptoms level and the overprotective attitude and depression levels; the level of not being taken seriously and the levels of injustice and criticism; and the level of injustice and the levels of criticism of the mothers forming the research group.Öğe Anlamsal web (web 3.0) ve ontolojilerine genel bir bakış(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2010) Demirli, Cihad; Kütük, Ömer FarukWeb teknolojileri, muhtemelen yakın gelecekte standart hale gelecek Web 3.0 teknolojisine doğru bir gelişim göstermektedir. Yeni eğilimler web ortamında istenilen verinin kolayca bulunmasına, paylaşmasına ve bilgiyi birleştirmesine hizmet edecek teknolojilerin geliştirilmesi üzerine odaklanmaktadır. Bu çalışmada, akıllı ajanlar aracılığıyla web içeriklerinin yazılımlar tarafından da anlaşılabilir, yorumlanabilir ve kullanılabilir olması için geliştirilen anlamsal web, genel olarak incelenmiştir. Bu kapsamda anlamsal web’in gelişimine, teknolojik bileşenlerine, sistemin mantığına ve kullanılan ontoloji dillerine (RDF ve OWL) yer verilmiştir.Öğe Bilgi yönetimi ve karar verme ilişkisinin incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Arslan, Ayşe; Demirli, CihadGünümüzde örgütler gelişen teknolojilerle beraber birçok değişiklikle karşı karşıya gelmektedir. Bu çalışmanın amacı yükseköğretim kurumlarında bilgi yönetimi ve karar verme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu kapsamda bilgi, bilgi yönetimi ve karar verme üzerinde durulmuştur. Bilgi edinme ve bilgi yönetim kapasitelerinin karar verme kapasitesine ne ölçüde katkıda bulunduğuna odaklanarak, üniversite yöneticilerinin karar verme etkinliği ile bilgi yönetimi ilişkisi ampirik olarak elde edilen veriler üzerinden değerlendirilmiştir. Bu çalışmada Bilgi Yönetimi, Melbourne Karar Alma I-II ölçekleri kullanılarak değişkenler incelenmiştir. Yapılan araştırma İstanbul ilindeki 31 vakıf üniversitesindeki yönetim düzeyi çalışanlarına uygulanmış ve 239 geri dönüş elde edilmiştir. Araştırma sonuçları göre yöneticilerin bilgi paylaşımı düzeyi karar vermede özsaygı düzeyini arttırmaktadır. Ayrıca yöneticilerin bilgi toplama ve bilgi paylaşımı düzeylerinin dikkatli karar verme düzeyini etkilediği anlaşılmaktadır.Öğe Çalışan evli kadın ve erkeklerin toplumsal cinsiyet rol algısı bağlamında aile içi rol dağılımı: Bir nitel araştırma(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022) Ünver, Şura; Demirli, CihadGünümüz modern aile yapısında kadın ve erkek rolleri, eğitim seviyesinin yükselmesi ve her iki eşin çalışmasına bağlı olarak geleneksel düzenden ayrışıp daha eşitlikçi yönde paylaşılmaktadır. Buna rağmen ailede para kazanma rolünün kadın ve erkek arasındaki paylaşımı, ev içi rollerin paylaşımını aynı oranda artırmamaktadır. Bu bağlamda çalışma, beyaz yakalı çalışan evli kadın ve erkeklerin aile içi rol paylaşımının toplumsal cinsiyet rol algısı bağlamında incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak yürütülen bu çalışmada kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler, temalara ayrılarak yorumlanma sürecini içeren yöntemlerden olan betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Çalışma grubunu çocuk sahibi ve çalışan 10 evli çift olmak üzere toplamda 20 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, ailede her iki eşin çalışması karar alma durumu ve rollerin paylaşılması noktasında geleneksel rol anlayışıyla kıyaslandığında eşitlikçi yönde anlamlı bir artış olduğu görülmektedir. Buna rağmen ev içi rollerin büyük çoğunluğunun kadında ve ev dışı sorumlulukların büyük çoğunluğunun erkekte olması toplumsal cinsiyet rol algısının içselleştirilmiş olduğundan kaynaklandığı gözlemlenmektedir.Öğe Çekirdek veya geniş ailede yetişen bireylerde sosyal onay ihtiyacı ile benliğin farklılaşması arasındaki ilişkinin incelenmesi(Akademik Platform, 2019) Demirli, Cihad; Değirmenci, Esraİçinde doğup büyüdüğümüz aile insanı pek çok yönden etkileyen bir yapıdır. İnsanın kendi benliği ve diğerlerine yönelik oluşturduğu ilk tasarımlar aile içinde oluşmaya başlamaktadır. Bu araştırmada çekirdek ve geniş ailede yetişen bireylerde sosyal onay ihtiyacı ile benliğin farklılaşması arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Buna yönelik olarak seçilen örneklemi, 2017-2018 yılları arasında Çanakkale il merkezinde ve Çan İlçesinde yaşayan, yaşları 18 ile 50 ve üzeri arasında değişen, çekirdek veya geniş ailelerde yetişmiş 449 kişi oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan örneklem grubunun demografik bilgilerini almak üzere araştırmacının geliştirdiği Kişisel Bilgi Formu, sosyal onay ihtiyacı düzeylerini belirlemek amacıyla Karaşar’ın (2014) geliştirdiği Sosyal Onay İhtiyacı Ölçeği (SOİÖ), benliğin farklılaşması düzeylerini ölçmek için ise Işık ve Bulduk’un (2015) Türkçe’ye uyarladığı Benliğin Ayrımlaşması Ölçeği (BAÖ) kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde SPSS 25 programı kullanılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulgular ışığında bireyin geniş ya da çekirdek ailede yetişmesi ile sosyal onay ihtiyacı düzeyi ve benliğin ayrımlaşma düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken, sosyal onay ihtiyacı ile benliğin farklılaşma düzeyi arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Cinsiyet ile benliğin ayrımlaşma düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Meslek gruplarına göre hem benliğin farklılaşması hem de sosyal onay ihtiyacı arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Yaş değişkeni ile de sosyal onay ihtiyacı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Öğe A comprehensive analysis of inter-relationships among overall service quality, trust, satisfaction and learner’s loyalty within the supportive vocational education and training(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016) Yıldırım, Figen; Çengel, Özgür; Demirli, Cihad; Biçer, Ali Altuğ; Sağlam, MehmetIt is seen that education institutes use many techniques to increase the quality of the services being provided. However, as competition in the education sector has been rising dramatically, it is hard to differentiate the services offered. In this perspective, it is becoming hard to attract and keep loyal learners in education institutes. So, lifelong learning and continuing professional development are the two tools that enhance the level of loyalty to the education institutes. In this study, an attempt has been made to understand the factors that define learner’s loyalty in the Vocational Education Institutes. In addition, the relation of trust to the Institute, satisfaction, and learner’s loyalty variables to the service quality will be researched. In this sense, 184 questionnaires have been conducted to students who have attended the Public Oversight Board Education Program offered by Istanbul Commerce University’s Lifelong Learning Center. Data has been analyzed by Structural Equation Modelling. According to the results of the study, education institutes who deal solely with the issue of trust, satisfaction, and learner’s loyalty can have the potential to keep their learners on hand on a life-long basis thereby earning their loyalty to the fullest extent.Öğe English language teaching with an electronic concept mapping(iJET, 2007) Demirli, Cihad; Tezci, Erdoğan; Sapar, VahitEducational technologies have contributed greatly to the improvement of the process of education. Besides contributing to education directly, the development in new technologies made it almost compulsory to bring new approaches in teaching methods. Among these contributions can be mentioned the application of Internet Technologies in teaching. There is an ever-increasing positive impact on learning of combining technological materials with teaching methods, or using them as teaching materials. Electronic concept mapping can be considered as a teaching method to raise motivation and meaningfulness with its features being contextual, visual, multi-dimensional and interactive. Concept maps are of significant structure in language teaching because of their cognitive complexity, coherence and taxonomic organization. As concepts are contextual in English, this will create an appropriate atmosphere for it to be learnt together with its phonetic and linguistic structure. In this study a model of e-concept maps has been used as an alternative teaching method.Öğe Ergenlerde sosyal dışlanma ve benlik saygısı arasındaki ilişki(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık, 2017) Gürler, Abdullah; Demirli, CihadBu çalışmanın amacı yaşamın her döneminde ve her alanında yaşanabilecek bir sorun olan sosyal dışlanma ile benlik saygısı arasındaki ilişkiyi ergen örnekleminde incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu yaşları 15 ile 18 arasında değişen 287 (149 kız ve 138 erkek) lise öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler Ergenler İçin Ostrasizm Deneyimleri Ölçeği ve Kendine Saygı Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 22.0 istatistik paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda ergenlerde sosyal dışlanma ile benlik saygısı arasında negatif ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca ergenlerde benlik saygısı düzeylerinin cinsiyete ve yaşa göre farklılaşmadığı; sosyal dışlanma düzeylerinin ise cinsiyete göre farklılaşmadığı ancak yaşa göre farklılaştığı belirlenmiştir.Öğe Ergenlerin internet bağımlılığı düzeylerinin incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Demirli, Cihad; Arslan, GülşenBu araştırma ergenlerin internet kullanımlarının anne babalarının boşanmış veya boşanmamış olmasıyla ilişkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma ilişkisel tarama yöntemiyle yapılmış olup, araştırmanın örneklemini 90 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere kişisel bilgi formuyla birlikte internet bağımlılığı ölçeği uygulanmıştır. Veri analizinde frekans analizi, faktör analizi, Kolmogorov Smirnov testi, bağımsız örneklem t ve ANOVA testine yer verilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre internet bağımlılığının cinsiyet, kardeş sayısı, anne babanın boşanmış olması, anne ve babanın tekrar başka partnerlerle evlenmiş olması, ergenin hangi ebeveyni ile birlikte yaşadığı, anne eğitim durumu, anne ve babanın mesleği, bilgisayarın evde hangi ortamda olduğu, cep telefonundan internete bağlanma durumu, günlük internet kullanım süresi, sosyal paylaşım sitelerine üyelik, internet kullanımın anne baba tarafından denetlenmesi değişkenlerinde anlamlı şekilde farklılıklar tespit edilmiştir. Bu bağlamda ebeveynler boşanma, internet bağımlılığı ve ergenlere karşı tutum ve yaklaşımın nasıl olması gerektiği konularında bilinçlenmelidirler.Öğe Evlilik doyumu üzerinde anne baba tutumunun etkisinin incelenmesi(NWSA Akademik Dergiler, 2016) Demirli, Cihad; Kendir, Merve ElifBu çalışmanın amacı evlilik doyumu üzerinde anne baba tutumunun etkisinin belirlenmesidir. Çalışmada İstanbul ili Anadolu yakası Üsküdar, Kadıköy ve Tuzla ilçelerinde yaşayan 200 evli kadın ve 200 evli erkek üzerinde araştırma yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Ana Baba Tutumları Ölçeği”, “Evlilik Yaşamı Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler istatistik paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılanların demografik özelliklerinin frekans tablosu verilmiştir. Verilerin değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlar kullanılmıştır Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirmesinde, Evlilik Doyumu Ölçeği normal dağılıma uygun olmadığı için nonparametrik testler kullanılarak demografik sorular ile ölçek arasındaki ilişki incelenmiştir. İki gruplu değişkenlerde Mann Whitney U testi ikiden fazla gruplu değişkenlerde Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Evlilik doyumu ile anne baba tutumu arasındaki ilişki korelasyon analizi, etki ise regresyon analizi ile test edilmiştir. Evlilik doyumu ve demokratik tutum arasında çok zayıf, pozitif yönde anlamlı ilişki bulunuştur. Anne baba demokratik tutumunun evlilik doyumu arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Otoriter ve korumacı anne baba tutumunun evlilik doyumu ile ilişkili olmadığı belirlenmiştir.Öğe Evlilik kararı alan bireylerin evliliğe yükledikleri anlam ile evlilik öncesi ilişkilerin incelenmesi(İrfan TÜRKOĞLU, 2020) Yazıcı, Betül; Demirli, CihadBu araştırmada, evlilik kararı alan bireylerin evliliğe yükledikleri anlam ile evlilik öncesi ilişkileri değerlendirme durumları arasındaki ilişki ele alınmıştır. Tarama modeliyle yürütülen çalışma, evlilik kararı alan erkek ve kadın çiftlerin, evliliğe yükledikleri anlam ile evlilik öncesi ilişkilerini değerlendirme durumlarını eğitim düzeylerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını betimlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın evrenini, evlilik kararı alan erkek ve kadın çiftler meydana getirmektedir. Çalışmanın verileri kişisel bilgiler formu, evliliğe yüklenen anlam ölçeği ve evlilik öncesi ilişkileri değerlendirme ölçeğiyle toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda, katılımcıların evliliğe yükledikleri olumlu anlam yüksek düzeyde, evliliğe hazırlanan çiftlerin evliliklerine yönelik görüşlerinin genel anlamda pozitif yönlü, katılımcıların evliliğe yükledikleri olumsuz anlam orta düzeye yakın, çiftlerin evliliğe yükledikleri negatif anlamın engellenmişlik ve uyum beklentisi alanlarında orta düzeydedir. Sonuç olarak, önlisans mezunlarının evliliğe yükledikleri olumlu anlamın diğer eğitim düzeylerindeki evliliğe hazırlanan çiftlerden daha fazla olduğu, büyüklüklerine ve ortalamalarına göre gruplar karşılaştırıldığında da önlisans mezunlarının, evlilik konusuna lisans ve lisansüstü mezunlarından anlamlı düzeyde daha olumlu yaklaşıma sahip oldukları söylenebilir. Bu konuyla ilgili farklı örneklem gruplarında araştırmalar yapılabilir ve evlilik öncesi ilişkileri değerlendirme konusunda ulusal ve uluslararası standart oluşturmaya yönelik araştırmalar sürdürülebilir.Öğe THE EXAMINA ION OF THE RELA IONSHIP BE WEEN COMPUTER ADDICTION AND SELF ESTEEM OF MIDDLE SCHOOL STUDENT ACCORDING TO DEMOGRAPHIC VARIABLES(2017) Demirli, Cihad; Aydıner, SümeyraBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin bilgisayar bağımlılığı ile benlik saygısı arasındaki ilişkiyi çeşitli demografik değişenler ışığında incelemektir. Araştırma, İstanbul'un Bayrampaşa ilçesinde faaliyet gösteren Bayrampaşa Bilgi Merkezi'nde eğitim alan toplamda 200 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular bilgisayar bağımlılığı ile benlik saygısı arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak benlik saygısıyla bilgisayar bağımlılığı arasında anlamlı bir ilişki olduğu hipotezimiz desteklenmiştir.Öğe ICT usage of pre-service teachers: Cultural comparison for Turkey and Bosnia and Herzegovina(Edam, 2013) Demirli, CihadThe importance of ICTs has become the undisputed in the present century. Studies have been conducted to investigate the use of ICTs with the goal of increase in quality of teacher education for a long time. This study is a cross-cultural comparison in terms of pre-service teachers’ level of ICT usage, ICT knowledge and attitudes. The study was conducted in three different universities, two in Turkey and one in Bosnia and Herzegovina. A total of 709 pre-service teacher participated in the study, 385 from Turkey and from 324 Bosnia and Herzegovina. To this end, three different questionnaires were used: the ICT usage for educational purposes scale (ICT-U), the ICT knowledge scale (ICT-K), and the Internet attitude scale (IAS). According to the results significant differences were found between two countries in terms of ICT usage. ICT knowledge was determined as the most explaining variable for the level of ICT use. Culture is also found to be predictive. The study results revealed the need to take into consideration cultural differences in ensuring the integration of ICTs.Öğe İlkokullarda görev yapan kadın öğretmenlerin aile içi ilişkileri ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Demirli, Cihad; Aydıner, Merve NurEtkili ve verimli bir öğretim sürecinin yürütülmesinde öğretmenin rolü yadsınamaz bir gerçektir. Öğretmenin sosyal ve ailesel yaşamı, öğretim sürecindeki performansını pozitif ve negatif yönde etkiler. Bu çalışma ile ilkokullarda görev yapan kadın öğretmenlerin aile içi iletişim ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamıştır. Çalışmada kadın öğretmenlerin tükenmişlik ve aile içi ilişkiler bazı demografik verilere dayalı karşılaştırmalı olarak da incelenmiştir. Araştırma tarama modelinde olup, betimsel bir nitelik arz etmektedir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul’da ilkokullarda görev yapan 110 kadın öğretmen oluşturmaktadır. Elde edilen bulgulara göre; Demokratik ve Eşitlik alt boyutundan elde edilen puanların çalışma süresine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Günlük çalışma süresi artıkça demokratik ve eşitlik düşmektedir. Demokratik ve Eşitlik alt boyutundan elde edilen puanların gelir memnuniyetine göre anlamlı farklılık bulunmaktadır. Ayrıca Karı-koca geçimsizliği tükenmişlik düzeyi demokratik aile iletişiminde en düşüktür. Yine tükenmişlik ve Aile Hayatı ve Çocuk yetiştirme Tutumu envanterinin alt boyutlarının, çalışma süresi ve gelir memnuniyetinden etkilendiği de tespit edilmiştir.Öğe Instructional Interactive Whiteboard Materials: Designer's perspectives(2010) Türel, Yalın Kılıç; Demirli, CihadThe purpose of this research is to examine the design and development process of instructional materials that can be used through interactive whiteboards (IWBs) in terms of three critical aspects - software selection, IWB features, and teaching methods and techniques. For this study in which 80 instructional designer candidates participated, a number of Interactive Whiteboard Materials (IWB-Ms) were designed for a variety of disciplines including mathematics, medicine, engineering, social studies, and music by groups of designers. At the end of five-week design process, participants were given a questionnaire consisted of open-ended questions regarding their IWB-M design. The qualitative data were examined in terms of software and tools that were utilized, supported IWB features, and instructional methods and techniques that would be employed along with the IWB-Ms' use. © 2010 Published by Elsevier Ltd.Öğe Interactive Whiteboards in Higher Education: Instructors First Impressions(Ani Yayincilik, 2012) Demirli, Cihad; Türel, Yalın KılıçProblem Statement: Recently, in the context of the technology integration in school settings, the importance and the portion of interactive whiteboard (IWB) use have been increased gradually in all over the world. As the costs of IWBs have declined and their features have been improved, the availability of IWBs in schools has become pervasive. This situation arises several questions such as "how instructors effectively use IWB in their classrooms" and "how the potential and effective use of IWBs can be improved." For relatively a new technology being used by instructors in schools, the perceptions and perspectives of instructors are considered essential to answer such questions. Purpose of the study: Most research studies indicate that IWBs have potential to facilitate instruction and also have positive effects on students' learning and motivation in general, when they are used appropriately in instruction. In other studies, teachers' perspectives were also examined in terms of a variety of dimensions of IWB use including teachers' attitudes, competencies, necessities, knowledge, and skills regarding IWB use by means of various methods and tools. However, there are few studies mainly focusing on IWB use in higher education. In this study, believing in the importance of the first impression and opinions of teachers, as main users of IWB technology, we aimed to focus on instructors' views and suggestions to make IWBs more productive and effective instructional tools in higher education classrooms. We think that based on the instructors' first impressions and suggestions, instructors and administrators in higher education as well as researchers who are interested in the use of IWB in education may develop new and effective strategies regarding IWB use and also evaluate the effects of IWB on learning and instruction in higher education. Method: In total, 39 instructors were participated. They were provided eight-hour IWB orientation, a CD that includes information about IWB use, strategies and techniques for IWB use, and the essential parts of the recorded face-to-face IWB training session. The instructional materials were designed to cover what each instructor (faculty member) would have taught in 9th and 10th week of the semester. Then, instructors piloted the materials with the support of assigned instructional designers. At the end of this implementation, teachers filled up an online questionnaire which consists of teachers' demographic information as well as their perceptions and impressions about the IWB use. Teachers also asked to clearly reflect their perceptions about the positive and negative aspects of the IWB via open-ended questions. Descriptive analysis (i.e., frequencies and percentages) were used for the presentation of the quantitative data. In addition, we have performed the content analysis via QSR Nvivo 8 for teachers' comments to open-ended questions. Findings: Regarding the main findings of this study, we can conclude that instructors develop positive attitude about IWB use. Almost all instructors had strongly positive attitudes towards the use of that technology after the implementation. Particularly for instructors who were in the second decade of their professions, their perceptions can be regarded as more valuable. Only few instructors were undecided on using an IWB while others were planning to use it in their future courses. Another satisfactory finding is that instructors did not have any negative experiences in terms of classroom management during their IWB use. Furthermore, they expressed that they enjoyed during the implementation process and also observed similar reactions from their students while IWBs were being used. In addition, instructors stated that IWBs were more suitable for courses like Science and Mathematics rather than Language and Social Studies. Despite all positive aspects of IWB use, instructors highlighted some technical issues and a need for re-organizing physical conditions of classroom settings as prominent problems that are to be solved for the success of IWB use. Conclusion: This study raised critical issues in terms of IWBs use in classroom settings. First of all, instructors stated that Science, Mathematics and similar courses can be taught with IWBs support. However, IWBs can be used in various contexts and with various instructional methods and techniques. There are many functional tools in the IWB software that comes with the IWB package for a wide range of course content such as Music and Social Sciences. It is clear that instructors' awareness regarding the existence of these tools was insufficient. Future research is needed to examine the reasons behind their selections of courses in which IWB could be used effectively. In addition, instructors thought that IWB could be used with a variety of instructional methods and techniques and this idea provides a basis for the notion of using IWBs in various types of courses. In general, these findings reveal a better understanding of usability of IWBs for instructors who are from different fields and are planning to use IWBs in their courses. Another remarkable advantage of IWB use is that this technology helps instructors present their course content in more interactive, enjoyable, and visual ways. Despite all positive aspects of IWB use, there are still some problems requiring solutions for an optimum instruction. Need for better physical conditions of classroom settings and technical support are the prominent issues arising from TWB use. Thus, in order to provide an effective use of this technology, classroom settings need to be re-designed based on the basic requirements of the technology use (i.e., appropriate illumination of classroom, sitting plan, position of the projector and the IWB). In addition, teachers should be provided a solid technical support both before and during the instruction. In that way, instructors could merely focus on the use of technology instead of giving their time to arrange physical conditions or overcome technical issues.Öğe Investigation of the impact of self-compassion and family support perception on parenting stress in parents who have children with learning disability, autism spectrum disorder and mental disability(Fuat AYDOĞDU, 2020) Bakır, Duygu; Demirli, CihadIn this study, it was aimed to investigate whether the self-compassion levels and family support perception levels of individuals who have children with learning disability, autism spectrum disorder and mental disabiliy have a significant effect on parental stress. In this context, a research was conducted with 180 individuals whose children received special education in a special education and rehabilitation center in Istanbul. Self-Compassion Scale, Family Social Support Scale, and Parental Stress Index Short Form were used to collect the data. In the study, data were analyzed using Independent Sample t-Test, Pearson Correlation Analysis and Regression Analysis. According to the findings, it was determined that the self-compassion levels and family support levels of the parents who have children with learning disability, autism spectrum disorder and mental disability had a significant effect on parental stress. Accordingly, as the level of self-compassion and family support increases, the level of parental stress of their parents decreases.Öğe Measurement of Creative Teaching in Mathematics Class(Routledge, 2019) Kandemir, Mehmet Ali; Tezci, Erdoğan; Shelley, Mack; Demirli, CihadThe current study serves two main purposes: (1) proposing a framework suggesting several conditions that mathematics teachers should establish to increase student creativity, and (2) developing and validating a scale based on the framework, aimed at measuring to what extent mathematics teachers establish a learning environment for their students to foster creativity. The analysis benefited from Sternberg’s Investment Theory of Creativity and Cropley’s framework in addition to other studies on creativity when developing the scale. The participants consisted of two groups of mathematics teachers. Data from the first group (n = 423) were used for exploratory factor analysis. The second group (n = 410) were used for confirmatory factor analysis. Based on results of the exploratory factor analysis, 5 items were removed from the scale. Results of confirmatory factor analysis supported the construct validity of the trimmed scale. Based on these results, there is evidence that the scale can be employed confidently to measure different dimensions of creativity-fostering behaviors of mathematics teachers. ©, Copyright © Taylor & Francis Group, LLC.Öğe Measuring creative problem solving skills(ICLEL, 2017) Kandemir, Mehmet Ali; Tezci, Erdoğan; Demirli, CihadThe current study serves two main purposes: (1) Proposing a framework suggesting several conditions that mathematics teachers should create to increase student creativity, (2) creating and validating a 36-item scale based on our framework, aimed at measuring to what extent mathematics teachers create learning environment for their students to foster creativity. We benefited from Sternberg’s Investment Theory of Creativity and Cropley’s framework when creating our scale. The participants consisted of two groups of mathematics teachers. . The first group consisted of 423 mathematics teachers who were used for the exploratory factor analysis. The second group consisted of 410 mathematics teachers who were used for the confirmatory factor analysis. Based on the results of the exploratory factor analysis, 5 items were removed from our scale. Results of the confirmatory factor analysis supported the construct validity of our scale. Based on these results, we believe that our scale can be employed confidently to measure different dimensions of creativity fostering behaviors of mathematics teachers.Öğe Medeni durumları farklı olan çalışanların psikolojik iyi olma düzeylerinin incelenmesi(Murat Tuncer, 2018) Demirli, Cihad; Dündar, ZeynepBu çalışmada medeni durumları farklı olan çalışanların psikolojik iyi oluş düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda İstanbul’da özel sektörde farklı firmalarda çalışan 241 çalışanın medeni durumlarının psikolojik iyi oluş düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Katılımcıların 98’i kadın ve 143’ü erkektir. Çalışmada veri toplama aracı olarak “ Psikolojik İyi Olma Ölçekleri Kısa Formu” kullanılmıştır. İlişkisel tarama modeline uygun olarak yürütülen çalışmada elde edilen verilerin analizinde parametrik olmayan tek yönlü varyans analizi yöntemi olan Kruskal Wallis H testi; anlamlı fark çıkmışsa, farklılığın hangi boyutlar arasında olduğunu belirlemek için Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların psikolojik iyi olma düzeylerinin medeni durumlarına göre farklılaşmadığı; evli, bekâr ya da eşinden boşanmış katılımcıların benzer şekilde psikolojik iyi olma düzeylerine sahip oldukları saptanmıştır.