Yazar "Dede, Ezgi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İş güvencesizliği algısının ve örgütsel güven düzeyinin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkileri : devlet ortaokulu ve özel ortaokul öğretmenleri üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Dede, Ezgi; Gürbüz, F. GülruhÇalışanların örgütlerine katkıda bulunmak amacıyla kendilerinden beklenilenin ötesinde sergiledikleri davranışlar olarak bilinen örgütsel vatandaşlık davranışı (ÖVD), örgüt yönetimi alanında öne çıkan bir konu olarak görülmekte ve bu davranışların sergilenmesi örgüt performansına olumlu yönde katkı sağlamaktadır. Bundan dolayı hangi değişkenlerin çalışanların örgütlerinin başarılı olması için beklenen rol davranışlarının ötesinde davranış sergilemesine etki ettiğinin araştırılması gerekmektedir. Söz konusu etkilere dair alan yazında muhtelif araştırmalar olduğu halde, iş güvencesizliği, örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışının birlikte yer aldığı araştırmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle bu araştırmanın alan yazında bulunan ilgili boşluğun kapatılmasına katkı sağlayacağı öngörülmektedir. Araştırmanın temel amacı devlet okulu ve özel okul öğretmenlerinin iş güvencesizliği algılarının ve örgütsel güven düzeylerinin örgütsel vatandaşlık davranışının oluşumundaki etkisini araştırmaktır. Araştırmamızın evreni 2014- 2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul’da görev yapan ortaokul öğretmenlerinden, örneklemi ise İstanbul’da 2014- 2015 eğitim-öğretim yılında görev yapan devlet ortaokullarındaki 610, özel ortaokullardaki 398 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin genel olarak iş güvencesizliği algılarının “düşük”, örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık düzeylerinin “yüksek” olduğu söylenebilir. Özel ortaokul öğretmenlerinin iş güvencesizliği algıları devlet ortaokulu öğretmenlerine göre düşük, örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışı sergileme düzeyleri devlet ortaokulları öğretmenlerine göre daha yüksektir. Özel okullarda iş güvencesizliğinin niteliksel iş güvencesizliği boyutunun ÖVD’ yi anlamlı ve negatif yönde etkilediği fakat devlet okullarında niteliksel iş güvencesizliğinin ÖVD üzerindeki etkisinin istatistiksel olarak anlamsız olduğu ortaya koyulmuştur. Devlet okullarında ve özel okullarda niceliksel iş güvencesizliğinin ÖVD’ye olan etkisi istatistiksel olarak anlamsız bulunmuştur. Ayrıca, yöneticiye ve örgüte duyulan güvenin ÖVD’yi anlamlı ve pozitif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe A Multilevel investigation of the effects of daily work–family interaction on daily affect during the COVID-19 pandemic(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Çetin, Mehmet; Dede, Bayram; Kökalan, Özgür; Dede, EzgiThis research aimed to examine the effects of daily work–family conflict and work–family enrichment on daily positive and negative affect levels of employees during the first phases of the COVID-19 pandemic in Turkey. The multilevel structure of the research design makes this study original. 730 day-level data were collected from 146 respondents during five consecutive workdays. One week later, a larger survey was delivered for assessing the person-level variables. The results indicated that both forms of work–family conflict significantly decreased positive affect and increased negative affect. Both types of work–family enrichment significantly increased positive affect; but only daily work to family enrichment significantly decreased daily negative affect. Findings also revealed that positive affect levels of respondents increase while negative affect levels decrease with time. On the days employees worked from distance, lower levels of positive and negative affect were experienced.Öğe Ortaokul Öğretmenlerinin Örgütsel Güven ve İş Güvencesizliği Algıları Arasındaki İlişki(2016) Gürbüz, F. Gülruh; Dede, EzgiBu araştırmada devlet okullarında ve özel okullarda çalışan ortaokul öğretmenlerinin örgütsel güven ve işgüvencesizliği algıları belirlenmiş, bu algıların bazı demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığıincelenmiş ve örgütsel güven ve iş güvencesizliği algıları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığıaraştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre, devlet okullarında ve özel okullarda çalışan ortaokul öğretmenlerininiş güvencesizliği algıları düşük seviyede, örgütsel güven algıları ise yüksek seviyede tespit edilmiştir. Devletokullarında çalışan ortaokul öğretmenlerinin iş güvencesizliği algıları cinsiyete ve okuldaki öğretmen sayısınagöre farklılaşırken medeni hâl değişkenine göre farklılaşmamaktadır. Özel okullarda çalışan ortaokulöğretmenlerinin iş güvencesizliği algıları cinsiyete göre farklılaşırken okuldaki öğretmen sayısı ve medeni hâldeğişkenlerine göre farklılaşmamaktadır. Devlet okullarında çalışan ortaokul öğretmenlerinin örgütsel güvenalgıları ise medeni hâl ve okuldaki öğretmen sayısı değişkenlerine göre farklılaşırken cinsiyet değişkenine görefarklılaşmamaktadır. Özel okullarda çalışan ortaokul öğretmenlerinin örgütsel güven algıları ise bu demografiközelliklere göre değişmemektedir. Öte yandan devlet okulunda çalışan öğretmenler özel okulda çalışanöğretmenlere göre daha fazla iş güvencesizliği algısı yaşarlarken daha az örgütsel güven algısı yaşamaktadırlar.