Yazar "Civeleker, Mert" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye’de 2002 sonrası basında yaşanan dönüşüm : 2002-2015 seçim dönemlerindeki yayınların karşılaştırılması(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Civeleker, Mert; Şakı Aydın, OyaGazetecilik faaliyeti, kamuoyunun ‘haberdar’ olması, kitlelerin bilinçlenmesi, düşüncenin yayılması açısından önem taşımaktadır. Bu sebeple ‘haber alıp verme’, ‘düşünce ve ifade özgürlüğü’, ‘bilgi edinme’ uluslararası antlaşmalar, Anayasa ve kanunlarla güvence altına alınmıştır. Ancak ‘gazetecilik’ ve dolayısıyla ‘haber’ kavramları tartışma konusu olarak gündemdeki yerini korumaktadır. Bu çalışmada da 24 Ocak 1980 kararlarının ardından kabuk değiştirmeye başlayan Türk basınının AK Parti’nin iktidara geldiği 2002’den sonra yaşadığı dönüşümü ortaya koymak amaçlanmaktadır. ‘Haber nedir?’ sorusuna aranan yanıttan hareketle medya-siyaset ilişkisi ve tarihsel süreçte yaşanan ekonomi politik değişimlerin haber üzerindeki etkisi anlatılmaktadır. Çalışmanın araştırma bölümünde ise 3 Kasım 2002 ve 1 Kasım 2015 genel seçim dönemlerinde yazılı basında yer alan AK Parti ve CHP haberleri Hürriyet, Sabah ve Cumhuriyet gazetelerinin örnekleminde incelenmiştir. Örneklem grubundaki gazetelerin birinci sayfaları içerik ve söylem analizi yöntemiyle taranmıştır. 2002’den 2015’e kadar geçen sürede gazetelerin dolayısıyla toplumun politize olduğu görülmektedir. Hürriyet gazetesinin içeriklerinde ‘tarafsız’ yayıncılık konusunda iyileşme görülürken Sabah’ın AK Parti odaklı yayıncılık yaptığı saptanmıştır. Cumhuriyet gazetesinin ise muhalefetin temsilcisi olduğu ve günden güne fikir gazeteciliğinden merkez medyaya kaydığı belirlenmiştir.Öğe Yeni medya ile değişen haber söylemi: Hürriyet gazetesi ve hurriyet.com.tr örneği(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Civeleker, MertGazetecilik faaliyeti, kamuoyunun ‘haberdar’ olması, kitlelerin bilinçlenmesi, düşüncenin yayılması açısından önem taşımaktadır. Bu sebeple ‘haber alıp verme’, ‘düşünce ve ifade özgürlüğü’, ‘bilgi edinme’ uluslararası antlaşmalar, anayasa ve kanunlarla güvence altına alınmıştır. Ancak teknolojik gelişmeler ve internet, geleneksel gazeteciliğin geleceğine ilişkin soru işaretlerini de beraberinde getirmiştir. Aynı zamanda değişen iletişim dili, haber tanımının da temellerini sarsmıştır. ‘Haber nedir’ tartışmaları yerini ‘Haber ne değildir’ sorusuna bırakmıştır. ‘Başlık’, ‘spot’, ‘ters piramit’, ‘düz piramit’, ‘eleştirel bakış’, ‘5N1K’ gibi kavramlar değerlerini yitirmiştir. Gazeteciliğe yeni başlayanlar ile iyi bir Twitter kullanıcısı arasındaki fark yok olmuştur. Hatta gazeteler yeni muhabirlerini, editörlerini ‘iyi Twitter kullanıcılarından’ seçmektedir. Geleneksel medyadaki köşe yazarlarının yerini ise sosyal medya fenomenleri almıştır. Bu çalışmada geleneksel haber metinlerini dijital mecralara aktarırken yaşanan sorunlar üzerinde durulacak, ‘tıklanma’ endişesinin haberciliğe verdiği zarar örnekleriyle anlatılacaktır. Gelişen yeni medyayla beraber değişen habercilik, Hürriyet Gazetesi ve hurriyet.com.tr bağlamında incelenecektir. Aynı haberin farkı mecralardaki pazarlama biçimleri üzerinde durulacaktır. Veri toplama tekniği olarak katılımcı gözlem ve kaynak tarama yöntemleri kullanılmıştır.