Yazar "Cesur, Furkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye'deki ulaştırma projelerinin tedarik yöntemlerinin karşılaştırmalı analizi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Cesur, Furkan; Eyigün, YalçınÖZET Yeryüzünde her geçen gün nüfusun artması ve teknoloji alanındaki gelişmelerle birlikte insanların ihtiyaçları ve beklentileri artmakta, artan ihtiyaçlar ve beklentilerin karşılanması yüksek harcamalara sonuç doğurabilmektedir. Kamu kurum ve kuruluşları ile belediyeler tüm bu ihtiyaçların ve beklentilerin karşılanması konusunda başta ulaştırma alanında olmak üzere yeni yatırım ve hizmetlere gereksinim duymaktadır. İnsanların yaşam kalitelerini arttırmak ve yüksek harcamalara engel olmak gibi durumlar İhale Yöntemi, Kamu Özel İşbirliği, Yap İşlet Devret, Yap Kirala Devret, Yap İşlet gibi farklı tedarik yöntem ve modellerinin oluşmasını sağlamıştır. Bu çalışmada; ihalenin tarihinden bahsedilerek, kamu kurum ve kuruluşları ile belediyelerin mal veya hizmet alımları ile yapım işlerini gerçekleştirdikleri 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında ihale yöntemi ve son yıllarda özellikle ulaştırma alanında sıklıkla tercih edilen Yap İşlet Devret modeli ele alınıp ulaştırma alanında gerçekleştirilen örnek projeler incelenerek tedarik yöntemlerinin karşılaştırmalı analiz yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: İhale, kamu ihale kanunu, kamu özel işbirliği, tedarik yöntemleri, ulaştırma, yap işlet devret. ABSTRACT With the increasing population of the world and developments in technology, the needs and expectations of people are increasing, and meeting the increasing needs and expectations can result in high or unnecessary expenses. Public institutions and organizations and municipalities need new investments and services, especially in the field of transportation, to meet all these needs and expectations. Situations such as increasing the quality of life of people and preventing high or unnecessary expenses have led to the creation of different procurement methods and models such as Tender Method, Public Private Partnership, Build Operate Transfer, Build Lease Transfer, Build Operate. In this study; by mentioning the history of the tender, the tender method within the scope of the Public Procurement Law No. 4734 and the Build-Operate-Transfer model, which is frequently preferred in the field of transportation in recent years, where public institutions and organizations and municipalities purchase goods or services and perform construction works, and the sample projects in the field of transportation are examined and supply methods are analyzed comparatively. Keywords: Build operate transfer, public private partnership, public procurement law, supply methods, tender, transport. İÇİNDEKİLER İÇİNDEKİLER . i ÖZET . iv ABSTRACT . v TEŞEKKÜR . vi ŞEKİLLER DİZİNİ . vii ÇİZELGELER DİZİNİ . viii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ . ix 1. GİRİŞ. 1 2. LİTERATÜR ÖZETİ . 4 2. 1. İhale Mevzuatları . 5 2. 1. 1. Müzayede ve münakasa ve ihâlât kanunu (1925 – 1933) . 5 2. 1. 2. Artırma, eksiltme ve ihale kanunu (1934 – 1983) . 5 2. 1. 3. 2886 Devlet ihale kanunu (1984 - …) . 6 2. 1. 4. 4734 Kamu ihale kanunu (2003 - …) . 6 3. 4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU . 8 3. 1. 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun Çıkarılış Nedenleri . 8 3. 2. Amaç . 8 3. 3. Temel İlkeler . 8 3. 3. 1. Saydamlık . 9 3. 3. 2. Rekabet . 10 3. 3. 3. Eşit muamele . 10 3. 3. 4. Güvenilirlik . 10 3. 3. 5. Gizlilik . 11 3. 3. 6. Kamuoyu denetimi . 11 3. 3. 7. İhtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanması . 11 3. 3. 8. Kaynakların verimli kullanılması . 12 3. 3. 9. Doğal bağlantısı olmayan işlerin bir arada ihale edilememesi . 12 3. 3. 10. Eşik değerlerin altında kalmak amacıyla ihale konusu işlerin bölünememesi . 12 3. 3. 11. Ödeneği bulunmayan hiçbir iş için ihaleye çıkılamaması . 12 3. 3. 12. Çevresel etki değerlendirme raporunun zorunluluğu . 13 3. 4. İhale Usulleri. 14 3. 4. 1. Açık ihale usulü . 14 3. 4. 2. Belli istekliler arasında ihale usulü . 15 3. 4. 3. Pazarlık usulü. 15 3. 4. 4. Diğer alım türü . 16 3. 4. 4. 1. Doğrudan temin . 16 3. 5. İhalede Yeterlik Kuralları . 17 3. 6. İş Deneyim . 19 3. 6. 1. Benzer iş tanımı . 19 3. 7. İhale Dışı Bırakılacak Olanlar . 19 3. 8. İhaleye Katılamayacak Olanlar . 20 3. 9. Eşik Değer . 21 3. 10. Yaklaşık Maliyet . 21 3. 11. İhale İlanı ve Süreleri . 22 3. 12. İhale Dokümanı . 24 3. 13. Ortak Girişim . 24 3. 14. Yasak Fiil ve Davranışlar ve Yasaklama . 25 3. 15. Teminatlar . 25 3. 16. Tekliflerin Değerlendirilmesi . 25 3. 17. Sonuç Bildirimi ve Sözleşme . 26 3. 18. Aşırı Düşük Teklifler . 26 3. 19. İhale Usulünün Avantajları . 27 3. 20. İhale Usulünün Dezavantajları . 27 4. KAMU ÖZEL İŞBİRLİĞİ . 29 4. 1. Kamu Özel İşbirliği Kavramı ve Tanımı . 29 4. 2. Kamu Özel İşbirliği’nin Türkiye’deki Tarihsel Gelişimi . 30 4. 3. Neden Kamu Özel İşbirliği? . 32 4. 4. Kamu Özel İşbirliği’nin Riskleri . 33 4. 5. Kamu Özel İşbirliği Modelleri . 34 4. 6. Yap İşlet Devret Modeli . 37 4. 6. 1. Yap işlet devret modelinin amacı . 38 4. 6. 2. Yap işlet devret modelinde taraflar . 38 4. 7. 3996 Sayılı Yap İşlet Devret Modeli Hakkında Kanun ve Kanunun Uygulama Usul ve Esaslarına İlişkin 2011/1807 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı . 39 4. 7. 1. Tanımlar . 39 4. 7. 2. Yetki . 40 4. 7. 3. İlan . 40 4. 7. 4. İsteklilerde aranacak özellikler . 40 4. 7. 5. Şartnameler . 40 4. 7. 6. Görevlendirme usulleri . 41 4. 7. 7. Sözleşmeler ve süresi . 41 4. 7. 8. Görevli şirkete ilişkin hususlar . 43 4. 7. 9. Finansman ve öz kaynak . 43 4. 7. 10. Teminat . 43 4. 7. 11. Süre sonunda tesisin devri . 44 4. 7. 12. Garantiler . 44 4. 7. 13. Köprü kredileri . 44 4. 7. 14. Muafiyet . 45 4. 8. Kamu Özel İşbirliği’nin Avantajları . 45 4. 9. Kamu Özel İşbirliği’nin Dezavantajları . 46 4. 10. Kamu Özel İşbirliği Projelerine Ait Sayısal Veriler . 46 5. KAMU İHALE KANUNU KAPSAMINDA İHALE YÖNTEMİ VE YAP İŞLET DEVRET MODELİ İLE YAPILAN ULAŞTIRMA PROJELERİ ÖRNEKLERİ . 52 5. 1. Kamu İhale Kanunu Kapsamında İhale Yöntemi İle Yapılan Ulaştırma Projeleri Örnekleri . 52 5. 1. 1. Üsküdar ümraniye çekmeköy metro hattı . 52 5. 1. 1. 1. Genel bilgi . 52 5. 1. 1. 2. İhale bilgisi . 53 5. 1. 1. 3. Teknik bilgi . 53 5. 1. 2. Mahmutbey bahçeşehir esenyurt metro hattı . 54 5. 1. 2. 1. Genel bilgi . 54 5. 1. 2. 2. İhale bilgisi . 54 5. 1. 3. Gayrettepe istanbul havalimanı metro hattı . 55 5. 1. 3. 1. Genel bilgi . 55 5. 1. 3. 2. İhale bilgisi . 55 5. 1. 3. 3. Teknik bilgi . 56 5. 2. Yap İşlet Devret Modeli İle Yapılan Ulaştırma Projeleri Örnekleri . 56 5. 2. 1. Avrasya tüneli projesi . 56 5. 2. 1. 1. Genel bilgi . 56 5. 2. 1. 2. Finansman bilgisi . 58 5. 2. 1. 3. Teknik bilgi . 59 5. 2. 2. Gebze orhangazi izmir otoyolu projesi . 59 5. 2. 2. 1. Genel bilgi . 59 5. 2. 2. 2. Finansman bilgisi . 61 5. 2. 2. 3. Teknik bilgi . 62 5. 3. Tedarik Yöntemlerinin Örnek Ulaştırma Projeleri Üzerinden Değerlendirilmesi . 62 6. SONUÇ VE ÖNERİLER . 66 KAYNAKLAR . 73 ÖZGEÇMİŞ . 78Öğe Türkiye’de ulaşım altyapılarının tedarik yöntemleri ve karşılaştırmalı analizi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Cesur, Furkan; Eyigün, YalçınGelişen ve dijitalleşen dünyamızda ülkeler ve kamu kurumları tarafından vatandaşların ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamak amacıyla yeni yatırım ve hizmetler, çeşitli yöntemler ve modeller ile sağlanmaktadır. Ülkemizde kamu alımlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan ihale yöntemi, 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun yürürlüğe girmesiyle birlikte bu kanun kapsamında gerçekleştirilmektedir. Özellikle yatırım ve hizmet projelerine finansman sağlaması açısından sıklıkla kullanılan modellerden birisi yap işlet devret modelidir. Ulaşım altyapılarının gerçekleştirilmesi konusunda yap işlet devret modeline duyulan ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Bu çalışmada; ulaşım altyapılarının tedarik yöntemleri genel hatlarıyla incelenmiş, özelde ise Türkiye’de kamu kaynaklarıyla yapılan ihale yöntemi ile yap işlet devret modeli karşılaştırılıp sonuç ve önerilerde bulunulmuştur.