Yazar "Boylu, Yasin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Konaklama işletmelerinin yönetim yapılarının web tabanlı pazarlama faaliyetlerine etkisi üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Boylu, Yasin; Tuncer, Ademİlişkisel tarama türünde olan bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki konaklama işletmelerinin yönetim yapılarının, bu işletmelerin web tabanlı pazarlama faaliyetleri üzerinde etkili olup olmadığının belirlenmesidir. Durum tespitine yönelik hazırlanan bu çalışmanın araştırma grubunu oluşturan işletmeleri, “hotel guide”da yer alan üç, dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinden, web sitesine sahip olanlar oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması için online bir anket formu hazırlanmış ve önceden tespit edilen 461 konaklama işletmesinin mail adreslerine e-posta ile gönderilmiştir. Hazırlanan bilgisayar programı aracılığıyla, anketler doldurulduğu anda elektronik ortamda depolanarak veri tabanı oluşturulmuştur. Verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmış ve yapılan analiz sonucunda elde edilen bulgular yoruma tabi tutulmuştur. Analizler ise, çapraz tablolar yardımıyla ve ChiSquare test tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan, Türkiye’deki konaklama işletmelerinin; bağımsız, yerli zincir ve yabancı zincir olmalarının web tabanlı pazarlama faaliyetleri üzerinde kısmen etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın temel kaynaklarını; turizm, internet ve pazarlama konularındaki yerli ve yabancı literatürün yanı sıra, konaklama işletmelerinden elde edilen veriler oluşturmuştur.