Yazar "Bazargani, Sahar Mohammadi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İstanbul'daki uluslararası öğrencilerin bilişsel imaj algılarının geleceğe yönelik davranışları üzerindeki etkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Bazargani, Sahar Mohammadi; Çengel, ÖzgürZiyaretçi davranışlarının belirleyicisi olan turist beklentisinin başlangıç noktası imajdır. Bir taraftan artan ekonomik, kültürel ve politik rekabetçi ortamda her kent kendi payını almak çabasındadır ve bu doğrultuda birer elçi olan uluslararası öğrencilerin imaj algıları önem taşımaktadır. Bu araştırma İstanbul'da eğitim alan uluslararası öğrencilerinin bilişsel imajının gelecekteki davranışkarı üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Anket yöntemi olarak tasarlanan çalışma için İstanbulun farklı üniversitelerinde eğitim alan 313 uluslararası öğrenci üzerinde 2020 yılında yürütülmüştür. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi için SPSS 22.0 paket programı kullanılarak güvenilirlik, geçerlilik, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda, bilişsel imajın davraşıssal niyet üzerinde olumlu etkisi olduğu saptanmıştır.Öğe The research on the voice and silence behaviours of Iranian and Turkish employees according to their demographic characteristics(Ege Üniversitesi, 2019) Ülgen, Beliz; Sağlam, Mehmet; Bazargani, Sahar MohammadiThe aim of this study was to present how employees’ voice and silence behaviour differ according to demographic characteristics. Two different sample was used as Iranian and Turkish. 160 surveys were distributed for both samples. 123 survey were usable for Iranian sample and 149 surveys were usable for Turkish sample in various sectors. The data were collected using by a questionnaire form and analysed with the statistical program SPSS. The scale for employee voice and silence was adapted from Dyne et al. (2003), including 30 items and six factors. Explanatory factor analysis was used to determine the scale factor structure. Then alpha coefficients were determined for scale reliability. In order to determine the significant difference of employee voice and silence behaviour according to demographic characteristics, a t-test and Anova test were employed. Significant differences were found for employee voice and silence across demographic characteristics on both Iranian and Turkish sample. The similarities and differences between the employees were compared in terms of these two countries.Öğe Şehir marka imajı ve şehir marka kişiliğinin uluslararası öğrencilerin davranışsal niyeti üzerindeki etkisi ; İstanbul örneği(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Bazargani, Sahar Mohammadi; Çengel, ÖzgürŞehirlerin rekabet gücü, büyük ölçüde benzersiz marka imajı ve kimliği oluşturmaya, unutulmaz marka deneyimleri sağlamaya ve geleceğe dair olumlu davranışsal niyetler geliştirmeye dayanır. Bu çalışma, temel marka çağrışımları olan algısal imaj, duygusal imaj ve kişiliği bir şehir markasına karşı oluşan davranışsal niyeti ile bütünleştirerek bir model oluşturmuştur ve bu çağrışımların İstanbul şehrinin üniversitelerinde eğitim gören uluslararası öğrencilerin tavsiye etme niyeti ve tekrar ziyaret etme niyetlerinin üzerindeki etkiyi incelemiştir. Yapısal analiz kullanılarak toplam 376 kullanılabilir anket analiz edilmiştir. Bu çalışmanın amacı İstanbul ilinde mevcut olan üniversitelerin çeşitli fakültelerinde öğretim gören uluslararası öğerncilerin tarafından algılanan şehir imajı ve şehir kişiliğinin kendilerinin gelecekteki davranışsal niyetleri üzerindeki etkiyi ve ilişkiyi ölçmektir. Bu bağlamda şehir imajının boyutları olan algısal imaj ve duygusal imaj, şehir kişiliğinin alt boyutları olan samimiyet, heyecan, özgünlük ve yetkinlik, sertlik ve geleceğe yönelik davraşıssal niyet incelenmiş ve boyutlar arası ilişkiler değerlendirilmiştir. Verilerin toplanmasında sosyo - demografik formlar, Şehir İmaj Ölçeği, Şehir Kişiliği Ölçeği ve Ziyaretçi Davranışı Ölçeği kullanılmış, araştırma kesitsel saha araştırması niteliğinde olmuştur. Sonuçlar, destinasyon kişiliği için dört faktörden üçü, algısal imajın iki alt boyutu ve duygusal imajın uluslararası öğrencilerin davranışsal niyetini etkilediğini göstermektedir.Anahtar Kavramlar: Şehir Markalaşması, Şehir İmajı, Şehir Kişiliği, Davranışsal Niyet, Uluslararası Öğrencilerve geleceğe dair olumlu davranışsal niyetler geliştirmeye dayanır. Bu çalışma, temel marka çağrışımları olan algısal imaj