Yazar "Baysel, Banu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İhracatçı firmaların marka değeri üzerine ekonometrik model(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2023) Baysel, Banu; Genç, Elif GünerenGünümüz rekabet koşulları içerisinde uluslararası piyasalara açılmak isteyen firmaların varlıklarını koruyup sürekli kılmaları, ürünlerini markalaştırarak satışa sunmalarından geçmektedir. Güçlü markaya sahip olma, yüksek rekabet ortamlarında firmaların ihracatlarını artırmalarını sağlayacak en önemli konulardan biridir. Markanın soyut bir varlık olmasına karşın, somut maddi karşılıklara sahip olduğu gerçeği, onun ölçülmesini gerekli hale getirmiştir. Böylece marka değeri çeşitli ölçüm yöntemleriyle hesaplanarak, farklı değerleme modelleri ortaya konmuştur. Bu çalışmanın amacı, firmaların marka değeri ile özellikle ihracat ve seçilmiş finansal tablo unsurları arasındaki bağı araştırmaktır. Tez çalışmasında BİST 100'de işlem gören 24 imalat sanayi firmasının marka değerleri ile ihracat ve seçilmiş finansal rasyoları arasındaki ilişki Panel Tobit Yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Gerçekleştirilen analizler neticesinde firmaların marka değerleri ile ihracat, ödenmiş sermaye ve hisse senedi getirisi arasında anlamlı ve pozitif bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir. İhracatın marka değerini arttırdığı bilgisine dayanarak, firmaların ihracat yönetiminde marka değerini arttırıcı, geliştirici yatırımlara yönelmeleri gerektiği hususu ortaya çıkmaktadır.Öğe Türkiye’de organik tarım üretiminin önemi ve tarımsal ürün ihracatı içerisindeki payı(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2013) Baysel, Banu; Tuna, Yusufİkinci Dünya Savaşı’nın ardından hızla artan nüfusa yeterli gıdayı sağlamak için başta sanayileşmiş ülkeler olmak üzere birçok ülke konvansiyonel tarıma yönelmiştir. Bu sebeple üreticiler kısa zamanda daha fazla çıktı elde edebilmek için yoğun kimyasal girdi kullanmışlardır. Yirminci yüzyılın sonlarında kimyasal girdi kullanımından ötürü çevre kirliliği ortaya çıkmış, doğanın dengesini ve canlıların yaşamını tehdit eder boyuta gelmiştir. İnsanlar doğanın dengesini bozmayacak üretim yöntemleri aramaya başlamışlardır. Üretim yöntemleri arasında organik tarım yönteminin en uygun üretim yöntemi olduğu kabul edilmiştir. Günümüzde organik tarım ürünleri, talebi artan ve ticaret hacmi hızla büyüyen bir sektördür. Gelişmiş ülkeler yeteri kadar ürün üretemedikleri için, gelişmekte olan ülkelerden organik ürün ithal etmektedirler. Bu nedenle organik tarım dünya ticaretinde önemli bir yer tutmaktadır. Gelişmesi için birçok ülkede devlet tarafından desteklenmektedir. Ülkeler arasında ticaretin gelişmesi için, ihracatçı ülkelerin uluslararası standartlara ve ithalatçı ülkelerin hukuki düzenlemelerine uymaları gerekmektedir. Türkiye’de organik tarım faaliyetleri hızlı bir gelişim içerisindedir. Ancak Türkiye var olan potansiyelinin çok gerisinde olup, henüz organik tarımdaki üstün taraflarını ortaya koyamamıştır. Sektörde istenilen büyümeyi sağlamak için, öncelikle üretici ve tüketicilerin organik tarım bilincinin yükseltilmesi gerekiyor. Organik tarım politikaları, bölgesel ihtiyaçları karşılayacak şekilde biçimlendirilmelidir. Bir tarım ülkesi olan Türkiye, var olan avantajlarını iyi kullanmalı, doğru politikalar ve uygulamalarla dünya organik pazarından hak ettiği büyük payı almalıdır. Bu çalışmanın amacı dünyada organik tarımın yerini, Türkiye’nin organik tarım potansiyelini ve ihracatını incelemektir.