Yazar "Bayrak, Furkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sponsorlukların marka bilinirliğine ve satın alma kararına etkisi: Üniversite öğrencileri üzerinde bir uygulama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Bayrak, Furkan; Ertemel, Adnan Veyselİşletmeler, pazarlama stratejileri doğrultusunda hedef kitle ile iletişim kurmak, tüketici zihninde yer edinebilmek ve satın alma karar aşamasında tercih edilmek amacıyla tutundurma araçları arasından etkili bir yöntem olan sponsorluk faaliyetlerini kullanmaktadırlar. Bu araştırmada sponsorlukların marka bilinirliğine ve satın alma kararına etkisinin incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmada bu bağlamda 2019-2020 akademik yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi'nde öğrenim hayatını sürdüren 549 öğrenci üzerinde anket uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sponsorluk faaliyetlerinin marka bilinirliği ve satın alma kararı üzerinde anlamlı düzeyde pozitif katkı sağladığı görülmektedir. Bununla birlikte marka bilinirliğinin de satın alma kararı üzerinde anlamlı düzeyde pozitif bir katkısının olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Sponsorluk, Marka Bilinirliği, Satın Alma Kararı