Yazar "Baycan, Pelin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal medyanın Y kuşağı satın alma davranışı üzerindeki rolü(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Baycan, Pelin; Arslan, İ. KahramanGeleneksel medyadan yeni medyaya geçişle birlikte pek çok değişim yaşanmış ve satınalma davranışları da bu değişimlerden etkilenmiştir. Gittikçe popülerliği ve önemi artan sosyal medya platformlarını artık tüketiciler satın alacakları ürün ve hizmetlerle ilgili araştırma yapmak amacıyla da kullanmaya başlamıştır. Satınalma karar sürecinde sosyal medya üzerinden oluşturulan kullanıcı yorumları, başka tüketiciler tarafından oluşturulan içerikler, aile ve referans grubunun paylaşımları tüketicilerin satınalma kararında etkin rol oynamaktadır. Ayrıca tüketiciler satınalma sonrası da ürün ve hizmetlerle ilgili düşüncelerini sosyal medya sayesinde zaman ve mekân sınırlaması olmadan paylaşabilmekte ve pek çok kullanıcıya rahatlıkla ulaşabilmektedir. Markalarda artık bu yeni ortaya çıkan pazarlama iletişimiyle birlikte sosyal medya kanallarından tüketicilerle aktif şekilde iletişime geçebilmekte ayrıca ürün ve hizmetlerini de bu kanallar üzerinden tanıtabilmektedir. Bu çalışmada sosyal medya kuşağı olarak tanımlanan ve en önemli özellikleri arasında teknolojiye olan bağlılıkları gösterilen Y kuşağının, satınalma davranışlarını, sosyal medyanın nasıl etkilediği açıklanmaya çalışılmıştır.Öğe Tüketici satın alma davranışları üzerinde sosyal medyanın etkisi: y kuşağı üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Arslan, İ. Kahraman; Baycan, PelinGeleneksel medyadan yeni medyaya geçişle birlikte pek çok değişim yaşanmış ve tüketicilerin satın alma davranışları da bu değişimlerden etkilenmiştir. Gittikçe popülerliği ve önemi artan sosyal medya platformlarını tüketiciler satın alacakları ürün ve hizmetlerle ilgili araştırma yapmak amacıyla da kullanmaya başlamışlardır. Satın alma karar sürecinde sosyal medya üzerinden oluşturulan kullanıcı yorumları, başka tüketiciler tarafından oluşturulan içerikler, aile ve referans gruplarının paylaşımları, tüketicilerin satın alma kararında etkin rol oynamaktadır. Tüketiciler satın alma sonrasında da ürün ve hizmetlerle ilgili düşüncelerini, sosyal medya sayesinde zaman ve mekân sınırlaması olmadan paylaşabilmekte ve pek çok kullanıcıya rahatlıkla ulaşabilmektedirler. Markalar da sosyal medya kanallarından tüketicilerle aktif şekilde iletişime geçebilmekte, ürün ve hizmetlerini bu kanallar üzerinden tanıtabilmektedir. Bu çalışmada sosyal medya kuşağı olarak tanımlanan ve en önemli özellikleri arasında teknolojiye olan bağlılıkları gösterilen Y kuşağının satın alma davranışları üzerinde sosyal medyanın etkileri açıklanmaya çalışılmıştır.