Yazar "Atakan, Sabiha Cansu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yenilik stratejileri ile yenilik performansı arasındaki ilişki(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Atakan, Sabiha CansuBu çalışmanın amacı global dünyada devamlı gelişen yenilik stratejileri ile işletmelerin yenilik performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. İşletmelerin başarılı bir şekilde yönetilmesi ve sürdürülebilir bir gelişme ve varlığını sürdürebilmeleri için yeniliklere açık olmaya ihtiyaçları vardır. Yenilik stratejisi ile yenilik performansı arasındaki ilişkinin incelediği bu araştırmada öncelikli olarak bu iki kriterin kavramsal olarak detaylı incelemesi yapılmış ve özellikleri detaylandırılarak aktarılmıştır. Yeniliğin işin temeline alındığı bu çalışmada ilk olarak yeniliğin tanımı yapılıp ve sonrasında bunun önemi ve bu konuda yapılmış akademik çalışmalara yer verilerek araştırılıp, farklı bakış açıları gözden geçirilerek çalışma zenginleştirilmiştir. Yenilik performansına bakıldığında bunun sisteme olan etkileri ile nasıl uygulandığının araştırılmasıyla ile beraber finanstan üretim ve çevreye kadar bütün bir sistemin nasıl çalıştığı ve bunların birbirlerine olan etkileri detaylı olarak incelenmiştir.Öğe Yenilik stratejilerinin yenilik performansı üzerindeki etkisi ve bir uygulama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Atakan, Sabiha Cansu; Karabulut, Ahu TuğbaYenilik Stratejilerinin Yenilik Performansı Üzerindeki Etkisi konulu bu tez çalışmasının amacı günümüzde içinde bulunduğumuz küresel dünyada sürekli değişen ve gelişen yenilik stratejilerinin işletmelerin yenilik performanslarına olan etkisini incelemektir. İşletmelerin yönetim süreçlerinde başarı yakalamaları ve sürdürülebilir bir gelişme göstererek varlıklarını devam ettirebilmeleri için yeniliklere açık olmaları gerekmektedir. Yenilik stratejilerinin yenilik performanslarına olan etkisinin ve aralarındaki ilişkinin incelendiği bu çalışmada ilk olarak temel iki kriter detaylı olarak tanımlanmış ve özelliklerinden bahsedilmiştir. Çalışmanın temelini oluşturan yenilik kavramının baz alındığı bu çalışmada öncelikle yenilik kavramının tanımı yapılıp ardından yenilik kavramı detaylandırılmıştır. Bu aşamada kavramın önemi, türleri ve işletmelerde stratejik olarak yaklaşımı gerek tanımlamalar gerekse bu konuda kaleme alınmış bir takım akademik çalışmalar ve makalelerle desteklenmiştir. Bununla birlikte konu hakkındaki uzmanların farklı görüşleri ve çeşitli bakış açıları gözden geçirilerek çalışma detaylandırılarak zenginleştirilmiştir. İkinci bölümde ele alınan yenilik performansı konusunda da önce tanımlamalar ve kavramsal bazı açıklamalarla konu detaylandırılmıştır. Yenilik kavramının performansla ilişkisi irdelenmektedir. Aynı zamanda yenilik performansı kavramının işletmeyle finanstan üretime, satış ve pazarlamadan işletmenin çevreyle olan ilişkisine bakılmıştır. Sonrasında bu ilişkinin işletmelere ve iş sistemine olan etkileri araştırılıp nasıl uygulandığı incelenmiştir. Ayrıca finanstan üretime satış ve pazarlamadan işletmenin çevreyle olan ilişkisine kadar sistemin bütün yöntemi ve bunların birbirlerine olan etkilerine bakılmıştır. Bunun sonucunda işletmelerde yenilik stratejileri ile yenilik performansları uygulamaları arasında olumlu bir ilişki olduğu kanısına varılmıştır.