Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aslan, Selman" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Katılım bankalarında hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesine yönelik bir alan araştırması
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Aslan, Selman; Torlak, Ömer
    Du?nyada hızla gelis?en katılım bankacılıg?ı, u?lkemizde de bu?yu?mesine devam etmektedir. Son yıllarda kamu bankalarının da katılım bankaları kurarak sekto?re girmesi sonrasında sekto?re olan gu?ven artmıs? ve sonuc? olarak sekto?rdeki bu?yu?me de ivme kazanmıs?tır. Bu kurulus?lar faizi finans sisteminin dıs?ında tutarak islami esaslara go?re bankacılık yapmaya c?alıs?maktadırlar. Bu sisteme ihtiyac? duyulmasındaki temel sebebin insanların faize kars?ı olan hassasiyetleri ve birikimlerini faiz ile deg?erlendirmek istememeleri oldug?u du?s?u?nu?lmektedir. Birc?ok alanda oldug?u gibi bankacılık alanında da yog?un rekabet ortamı mevcuttur. Bu rekabet ic?erisinde u?stu?nlu?k sag?layabilmek, fark olus?turabilmek ic?in bilgi ve teknolojinin en iyi s?ekilde kullanılmasının yanı sıra verilen hizmetin kalitesini artırmak ve mu?s?terilerin memnuniyetini sag?lamak da oldukc?a o?nemlidir. Bu c?alıs?mada, katılım bankalarının mu?s?terilerinin hizmet kalitesi algılarının ve memnuniyetlerinin o?lc?u?lmesi amac?lanmıs?tır. Aras?tırma kapsamında anket uygulanmıs? olup katılım bankası mu?s?terisi olan kolayda o?rnekleme yo?ntemi ile sec?ilen 304 kis?iye ulas?ılmıs?tır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkiye'de faaliyet gösteren katılım bankaları müşterilerinin memnuniyetlerini ölçmeye yönelik bir alan araştırması
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Aslan, Selman; Torlak, Ömer
    Dünya üzerindeki birçok ülkede de hızla gelişmekte olan katılım bankacılığı, ülkemizde büyümesine devam etmektedir. Son yıllarda devletin de katılım bankaları kurarak sektöre girmesi neticesinde sektöre olan güven artmış ve bu durum da büyümenin hızlanmasını sağlamıştır. Bu kuruluşlar faizi finansın dışında tutarak islami usullere göre bankacılık yapmaya çalışmaktadırlar. Bu sisteme ihtiyaç duyulmasına ilişkin birçok neden olmakla birlikte öncelikli olarak bahsedilebilecek husus, insanların faize karşı olan hassasiyetleri ve birikimlerini faiz ile değerlendirmek istememeleridir. Her sektörde olduğu gibi bankacılık sektöründe de yoğun rekabet ortamında üstünlük sağlayabilmek, fark oluşturabilmek için bilgi ve teknolojinin en iyi şekilde kullanılmasının yanı sıra hizmet kalitesini artırmak ve müşterilerin memnuniyetini sağlamak önem arz etmektedir. Bu çalışmada, katılım bankalarının müşterilerinin hizmet kalitesi algılarının ve memnuniyet seviyelerinin müşterilerin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma neticesinde katılım bankası müşterilerinin hizmet kalitesi algılarının ve memnuniyetlerinin bazı demografik özelliklerdeki değişimlere paralel olarak farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim