Yazar "Aslan, Alev" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal ağlar ve online (çevrimiçi) reklam üzerine bir değerlendirme(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Aslan, AlevGeçmişte gazete/dergi, radyo, televizyon gibi geleneksel formlarda gerçekleştirilen “reklam” uygulamaları internetin ortaya çıkışıyla birlikte yeni bir biçim kazanmıştır. Reklam içeriklerinin web tabanında hedef kitleye sunulduğu bu yeni reklamcılık türü genellikle “internet reklamcılığı” olarak adlandırılır. “İnternet reklamcılığı” başlığı altında sayılabilecek reklam türlerinden biri de “sosyal ağ reklamcılığı”dır. Bilindiği gibi “sosyal ağlar” ortak ilgilere sahip insanların bilgi ve kaynak paylaşımı için web sitesi veya bir teknoloji aracılığıyla çevrimiçi olarak bir araya gelmelerini sağlayan ağlardır. İnternet reklamcılığında sosyal ağlar üzerinden yapılan reklamlar gittikçe daha fazla önem kazanmaktadır. Bu çalışmada, sosyal ağlar üzerinden gerçekleştirilen reklamların internet reklamcılığındaki yeri ve durumu nedir sorularına odaklanılarak, sosyal ağ reklamcılığına dair çeşitli saptamalar yapılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmanın odaklandığı konular çerçevesinde öncelikle sosyal medya, sosyal ağlar, reklam, internet reklamcılığı gibi kavramların üzerinde durulmuş ve böylece kavramsal bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır. Daha sonra sosyal ağlar aracılığı ile gerçekleştirilen birtakım çevrimiçi uygulamalar, sosyal ağların kullanım sıklığı ve reklam dünyasında edindiği yer üzerinde durulmuştur. Bazı verilere dayanılarak sosyal ağlar üzerinden gerçekleştirilen reklamlara dair çeşitli saptamalar yapılmaya çalışılmıştır. Bu veriler ışığında sosyal ağ reklamcılığının her geçen yıl reklam sektöründe daha büyük bir paya ulaştığını ve ivme kazandığını söylemek yanlış olmayacaktır.