Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Anssisse, Imane" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The perception of femvertising on consumers: An example of Sephora in Türkiye
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2024) Anssisse, Imane; Develi, Evrim İldem
    Bu tez, Türkiye'deki kozmetik sektöründe kadınları güçlendiren reklamların tüketici tutumları, algıları ve satın alma niyetleri üzerindeki algısını incelemektedir. Küresel pazarlamada kadınları güçlendiren reklamların giderek artan önemini ortaya koyan bu araştırma, özellikle Türkiye pazarında tüketici davranışları üzerindeki etkilerini anlamayı amaçlıyor. Türkiye'deki kozmetik sektörü, pazar büyüklüğü ve dinamik büyümesi nedeniyle uygun bir ortam olarak hizmet vermektedir. Çalışma, nitel yöntemleri yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler ve içerik analizi yoluyla birleştiren karma yöntem yaklaşımını kullanmaktadır. Çalışmada, Sephora'nın "Güzelliğin Sınırsız Gücü" adlı femvertising kampanyasına örnek olay olarak odaklanılarak bu kampanyanın Türkiye'de yaşayan tüketiciler üzerindeki etkisi analiz edilmek istenmiştir. Araştırma, kadın reklamcılığı mesajlarının benlik kavramını, güzellik standartlarını nasıl etkilediğini, reklamı yapılan ürünlere yönelik tüketici tutumlarını nasıl şekillendirdiğini, satın alma niyetlerini nasıl etkilediğini araştırarak sosyo-demografik faktörlerin potansiyel düzenleyici etkilerini incelemektedir. Bulgular, kadınları güçlendiren reklamlara ilişkin gelişen söylemlere katkıda bulunduğunu ortaya koymaktadır. Aynı zamanda bu çalışma, kültürel ve sosyal nüansları göz önünde bulundurarak bu reklamların Türkiye kozmetik sektöründeki etkinliğine dair içgörü sağlamaktadır. Bu araştırma, diğer kozmetik markaları için bir örnek olay modeli sunmaktadır; kadınları güçlendiren reklamlara ilişkin akademik literatüre katkı sağlamakta ve Türkiye'nin rekabetçi güzellik pazarında faaliyet gösteren şirketler için pratik öneriler sunmaktadır.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim