Yazar "Altay, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ailelerin özel okul tercihlerinde marka değer bileşenlerine etkisi üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Altay, Merve; Çengel, ÖzgürGünümüzde; Türkiye de özel okul sektörü hızlı bir gelişim süreci yaşamaktadır. Özel Okul sayılarının her geçen gün artış göstermesi eğitim sektörün de rekabet avantajı sağlayabilmenin temel şartlarından birisi "marka değeri" yaratabilmesidir. Ailelerin çocuklarını özel okula kayıt ettirirken algıladıkları unsurların neler olduğunu bilmek önem taşımaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada ailelerin özel okul tercihlerinde marka değeri bileşenlerine etkisi incelemiştir. Marka, Marka Değeri, Marka Sadakati, Marka Çağrışımları, Marka Farkındalığı, Algılanan Kalite ile ilgili kavramlar hakkında teorik bilgiler verilmiştir. Araştırmada; İstanbul da yaşayan ve çocuğu özel okula giden aile bireylerine anket çalışması düzenlenmiştir. Uygulanan anket sonucunda veriler ki-kare testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde ailelerin marka değer bileşenlerinden olumlu yönde etkilendikleri sonucuna varılmıştır.