Yazar "Adsoy, Aysun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Glokal pazarlama ve glokal pazarlamanın Türkiye'nin ihracatına etkileri(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Adsoy, Aysun; Arslan, KahramanTürkiye'deki işletmeler global pazarlama stratejilerini kullanarak, birçok pazarda seslerini duyurmayı başarmıştır. Ancak gelinen nokta ,dış ticaret dengesinin oluşturulması için hiçbir zaman yeterli olamamıştır. Bu nedenle ihracatın geliştirilmesi için çeşitli akademik ve saha çalışmaları sürdürülmektedir.Bu durum Türkiye'nin çağdaşlık ve refah düzeyini etkilemektedir; bunun sebebi ise ekonomik anlamda gerekli olan güce ulaşamayan Türkiye'nin, dünya pazarlarında da istenen ve gerekli başarıları ve dolayısıyla rekabet gücünü yakalayamaması olarak açıklanabilir.Türkiye, sahip olduğu ekonomik potansiyele bakıldığında, mevcut kapasitesi, eğitimli iş gücü ve gerek tarım, gerekse sanayi açısından belirli bir büyüklüğü yakalamış durumdadır.Bununla birlikte, dünya üzerindeki statüsü irdelendiğinde, yönlendirici, rekabeti şekillendiren veya pazarlara hakim olan bir ülke konumunda değildir.Bu hedeflere ulaşabilmek için ülke içi ekonomik istikrarın sağlanması, devamında da bu tezde belirtilen pazarlarda lider ülke konumuna gelmesi gerekmektedir.Bu çalışmada, glokal pazarlama stratejilerinin ihracata etkileri incelenerek alternatif çözüm yolları sunulmuştur. Türkiye'nin rekabet gücünün arttırılabilmesi için glokal pazarlama stratejileri Porter'ın Elmas modeli yaklaşımı ile hedef glokal pazarlar olan Ortadoğu, Rusya Federasyonu ve Balkanlar açısından analiz edilmiştir.Bu çalışmanın, glokal pazarlama stratejilerini uygulamayı hedefleyen ve hedef glokal pazarlar hakkında bilgi almak isteyen işletmeler için bir kaynak niteliğinde olacağına inanıyorum.