Yazar "Acar, Serpil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kurumsal markaların tüketicilerin satın alma davranışı üzerine etkisi ve uygulama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2012) Acar, Serpil; Çengel, ÖzgürBu araştırma tüketicilerin kurumsal marka algısını ölçmek ve kurumsal markaların tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın materyalini, İstanbul ili, Kadıköy ilçesinde bulunan tüketiciler arasından rastlantısal olarak seçilen 200 kişi oluşturmuştur. Araştırma, konuyla ilgili literatür taraması sonucunda ulaşılabilen kaynaklar ve anket yardımıyla elde edilen verilerin sonuçları ile sınırlıdır. Araştırmadan elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS (17.0) paket programına aktarılmış olup istatistiksel incelemesi yapılmıştır. Verilen cevapların ilişkisi, frekans analizi, crosstab testi ve korelasyon ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, tüketiciler kurumsal markayı “başarılı”, “güvenilir” ve “saygınlık” olarak algılamaktadır. Tüketicilerin gözünde bir kurumsal markanın rakipleri karşısındaki güçlü yönleri olarak en önemli unsurlar yine kalite ve güven unsurları olarak dikkat çekmektedir. Ayrıca tüketicilerin kurumsal markaları tercih etme sebebi “yüksek kalite, uzun süre dayanıklılık ve sağlamlık sunması” ve “satın alınan ürün ile ilgili güven duygusu vermesi” dir. Tüketicileri kurumsal markaya ait bir ürünü satın almaya yönelten kriterler beş başlık altında toplanmıştır. Bu gruplar; kurumsal markaların ürünleri, fiyat, satış öncesi ve satış sonrası ile ilgili kriterler ve bu dört unsur çerçevesinde şekillenen kurumsal marka imajı, tüketiciyi satın almaya yönelten kriterleri içermektedir. Cinsiyetle, kurumsal marka terimini algılayışı incelediğimizde, iki cins arasında bir ayrımın olmadığı ancak tüketicilerin kurumsal markayı önemsedikleri sektörle cinsiyeti arasındaki ilişki bulunduğu gözlemlenmiştir.