Yazar "Abanoz, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Animasyon filmlerde ürün yerleştirme stratejisinin kullanımı: Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu üzerinden bir inceleme(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Akgün, Ahmet Can; Kaya, Hasan; Abanoz, MustafaGünümüzün yoğun rekabet ortamında işletmeler pazar trendleri ile uyumlu inovatif reklam stratejileri aracılığıyla pazarda dinamik kalmayı hedeflemektedir. Bu yenilikçi çabalardan biri de ürün yerleştirme stratejisidir. Bu sebeple çalışma, ürün yerleştirme stratejisinin nasıl uygulandığını görmek amacıyla incelenmiştir. Örnek uygulama alanı olarak ise, yaratıcı türevli içerik endüstrisi olan animasyon film seçilmiştir. Bu endüstrinin seçilme sebebi, yerli yapım animasyon film endüstrisinde ürün yerleştirme stratejisinin kullanımına ilişkin çok fazla çalışma olmamasıdır. Amaçlı örneklem içerisinde tespit edilen 2014 yapımı olan Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu animasyon filmi incelenmiştir. Yöntem olarak içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Ayrıca ürün yerleştirmeye ilişkin diyaloglar hem sözel hem de görsel malzeme ile beraber değerlendirilerek analiz edilmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda animasyon filmde en çok görsel sunuma yer verilmiştir. İncelenen animasyon filmde spor, eğitim, inşaat, telekomünikasyon, ulaşım, turizm, gıda ve hizmet grubundan markaların ürün yerleştirmelerine yer verilmiştir.Öğe Kamu diplomasi aracı olarak yurttaş diplomasisi: Türkiye’nin uluslararası ilişkilerdeki misyonuna yönelik Erasmus+ Avrupa gönüllük programı örneği(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Akgün, Ahmet Can; Paltun, Dilek; Abanoz, MustafaTirebolu Belediyesi tarafından 2019-2020 yılları arasında koordine edilen Avrupa Gönüllük Hizmetleri Projesi kapsamında programa üye ülkelerden Macaristan ve İtalya’ya gönderilen 25 katılımcıdan 18’i ile görüşülmüştür. Veriler yapılan derinlemesine görüşmeler ile toplanmış ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Bu program kapsamında gönderilen katılımcılar, programı koordine eden kurum tarafından bazı şartlar gözetilerek belirlenmektedir. Elde edilen veriler doğrultusunda katılımcıların Avrupa Gönüllük Programı hakkındaki bilgi kaynaklarında arkadaş tavsiyesi ve dijital platformların etkisi olduğu gözlemlenmiştir. Katılımcıların gönüllülük programını tercih etmesindeki temel etkenler arasında ise kültürel ve kişisel kazanımlar yer almaktadır. Araştırmada elde edilen bulgular analiz edildiğinde, katılımcıların program sürecinde Türkiye hakkında olumlu imaj oluşturmak ve kültürlerarası diyaloğu geliştirmek adına kişisel çabalar içerisinde yer aldıkları tespit edilmiştir.