Yazar "Özen, Halit" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çelik tabliyeli köprü üstü farklı karışım tiplerinin performanslarının incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Eren, Çağlar; Özen, Halit; Ilıcalı, MustafaÜlkemiz dalgalı ve dağlık topografik bir yapıya sahip olmasından dolayı; vadi kesimlerinde iki yükselti arası ve su geçişlerinde ulaşımın sağlanması için viyadük ve köprüler gibi yapılar önemli role sahiptir. Karayolu projelerinde amaç; yüksek maliyetli sanat yapılarının özellikle çelik köprülerin hizmet ömrünün verimli olması, kaplama tabakasında oluşacak kalıcı ve elastik deformasyonlara karşı en uygun kaplama tipinin seçilmesi ile sürüş kalitesinin ve trafik güvenliğinin en üst seviyede tutulmasıdır. Çelik köprülerde, trafik yüklerinin aşındırıcı etkileri ve tabliyedeki korozyona karşı korumak üzere genellikle mastik asfalt (harç) tipi kaplama tabakası kullanılmaktadır. Bu çalışmada; çelik köprülerde kullanılan üstyapı tiplerinin performanslarının değerlendirilmesi amacıyla; mastik asfalt kaplamalı, mastik asfalt üzeri taş mastik asfalt kaplamalı ve mastik asfalt üzeri modifiye bitümlü aşınma tabakası kaplamalı 3 farklı üstyapı tipinin performansları ölçülmüştür. Çelik tabliyeli köprü üstyapılarında kullanılan karışımlar, taş mastik ve modifiye aşınma tipi karışımlar için Marshall yöntemi ve mastik asfalt için ise ZTV Asphalt StB 07 yöntemi ile hazırlanmış ve karışımlara tekerlek izinde oturma ve yorulma deneyleri yapılarak performansları karşılaştırılmıştır.Öğe Measurement of the Performances of Various Asphalt Mixtures on Suspended Steel Deck Bridge Pavements(Springer, 2023) Eren, Çağlar; Özen, Halit; Şahin, Onur; Aygörmez, YurdakulAsphalt mixtures are world widely used in various areas and one of them is on bridges as a pavement layer. The fexibility against oscillations, role in water discharge, and resistance against corrosion efects provided by asphalt mixtures are its important features. In terms of these important properties, the performance of asphalt mixtures in steel deck bridge coatings is a subject that needs to be investigated in detail. Various problems such as rutting and fatigue cracking may occur during the operation and construction of bridges built with a high construction budget. In this respect, it is expected that the coating materials chosen for the long-lasting use of the bridges will reduce operating and maintenance costs while increasing the comfort and safety of the road. For this study, various asphalt mixtures and structural designs were evaluated on steel deck bridges with their performances. The mixture types used on steel deck bridge pavements were mastic asphalt (MA), stone mastic asphalt (SMA), and modifed mastic asphalt (MMA), and the structural designs were MA layer only, MA+SMA layer, and MA+MMA layer. The mixtures SMA and MMA were prepared by Marshall Method and MA was prepared by ZTV Asphalt STB 07 method. Then, Hamburg Wheel Tracking (HWT) test as a rutting test, and TS EN 12697-24 cyclic fatigue test as a fatigue test were applied for all diferent mixture types and various structural designs. Based on the results, the best performance belongs to MA+SMA in all tests and it is suggested to be used on steel deck bridge pavements to provide a higher contribution to water resistivity by MA and higher resistance to permanent deformations by SMA.