Özyüksel, Suna2019-11-062019-11-062017https://hdl.handle.net/11467/3088This research emphasises the importance of Istanbul - which is responsible for more than half of all turkish exports - becoming a regional trade hub which will further support the aim of the 2023 Turkish Export Strategy. The research reports results of a survey of exporters based in Istanbul. The survey was designed to elicite the opinions and expectations of exporters about whether or not Istanbul can become a regional trade hub, and if not, what are the difficulties they are facing that prevents Istanbul from achieving this aim.Bu çalışmada, 2023 Türkiye İhracat Stratejisi çerçevesinde, Türkiye’nin hedeflenen 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmesi için, ihracatının yarısından fazlasının yapıldığı İstanbul’un, bölgesel bir ticaret merkezi olmasının önemi üzerinde durulmaktadır. Araştırma, Istanbul’da faaliyet gösteren ihracatçılara yaptırılan bir anket uygulamasından oluşmaktadır. Anket uygulaması, ihracatçıların Istanbul’un bölgesel bir ticaret merkezi olup olamayacağı konusundaki görüşleri ve beklentileri ile, eğer olamayacaksa, Istanbul’un bunu başarmasını engelleyen güçlüklerin neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessTurkish Exports Strategy for 2023Istanbul as a regional trade hubTradeExport companies based in IstanbulIssues and diffuculties that exporters are facing2023 Türkiye İhracat Stratejisiİstanbul’un bölgesel bir ticaret merkezi olmasıDış ticaretİstanbul’da yerleşik ihracatçılarİhracatçıların karşılaştıkları güçlüklerİhracatçı şirketlerin zorluklarıIstanbul as a regional trade hub: identifying the challenges and expectations of exporters - a survey applicationArticle72131148