Boztepe Taşkıran, HatunÖnay Doğan, Betül2024-11-042024-11-042024Boztepe Taşkıran, H., & Önay Doğan, B. (2024). Halkla ilişkiler ve Reklamcılık Perspektifinden Yapay Zeka Çalışmaları: Ulusal Alan Yazının Bibliyometrik Analizi. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 7(2), 9-35.2636-753Xhttps://hdl.handle.net/11467/9367Yapay zekâ, insan zekasını gerektiren bazı işlerin makineler tarafından gerçekleştirilmesini sağlayan teknolojileri ifade etmektedir. Çeşitli mesleklere ilişkin uygulamaların gerçekleştiriliş biçimlerinde köklü değişiklikler meydana getiren yapay zekâ teknolojilerinin akademik olarak incelendiği ve mesleki uygulamalarda kullanıldığı alanlar arasında halkla ilişkiler ve reklam ön plana çıkmaktadır. Yapay zekânın her iki alana yönelik etkileri, yapay zekânın halkla ilişkiler ve reklam alanındaki akademik araştırma ve incelemelerde artan bir ilgiyle karşılaşmasına neden olmuştur. Bu bilgilerden hareketle bu çalışma yapay zekâ ile halkla ilişkiler ve reklamcılık arasındaki bağlantıların ulusal alan yazında ne şekilde ele alındığını ve konuya dair literatürün nasıl yapılandırıldığını tespit etmek üzere planlanmıştır. Çalışma ile bu alanlardaki araştırma eğilimlerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmada, Dergipark sisteminde halkla ilişkiler, reklam ve yapay zekâ anahtar kelimeleri ile yapılan taramada listelenen makaleler bibliyometrik analize tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda yapay zekâ ile halkla ilişkiler ve reklam bağlantısını ele alan makalelerin 2021 yılından itibaren yayımlanmaya başladığı tespit edilmiştir. Bulgular makalelerin temel odağını yapay zekânın halkla ilişkiler ve reklamcılığa etkileri konusunun oluşturduğuna işaret etmiş; her iki alan kapsamında yayımlanan makalelerde başvurulan araştırma yöntem ve tekniklerinin ise farklılaştığı ortaya konmuştur. Makalelerde yapay zekâya yönelik çoğunlukla olumlu bakış açısının sunulduğu görülmüştür.Artificial intelligence refers to technologies that enable machines to perform some tasks that require human intelligence. The effects of artificial intelligence on public relations and advertising have caused artificial intelligence to attract increasing attention in academic research and studies in the field of public relations and advertising. Based on this information, this study is planned to determine how the connections between artificial intelligence and public relations and advertising are handled in the national literature and ho the literature on the subject is structured. The study aims to reveal the research trends in these fields. In the study, the articles listed in the search with the keywords public relations, advertising and artificial intelligence in the Dergipark system were subjected to bibliometric analysis. In the line with the findings obtained, it was determined that articles on the connection between artificial intelligence and public relations and advertising started to be published since 2021. The findings indicated that the main focus of the articles was on the effects of artificial intelligence on public relations and advertising, and it was revealed that the research methods and techniques used in the articles published in both fields differed. It was observed that the articles presented a mostly positive perspective towards artificial intelligence.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYapay ZekâHalkla İlişkilerReklamBibliyometrik AnalizArtificial IntelligencePublic RelationsAdvertisingBibliometric AnalysisHalkla ilişkiler ve reklamcılık perspektifinden yapay zekâ çalışmaları: Ulusal alan yazının bibliyometrik analiziArtificial intelligence studies from the perspective of public relations and advertising: A bibliometric analysis of national literatureArticle7293510.61766/hire.1472693