Çakmak, Ali Çağlar2014-10-242014-10-2420132149-3669https://hdl.handle.net/11467/711Eğitim alanında hizmet veren devlet okulları ve özel okullar, öğrencileri kendilerine çekebilmek için hizmet kalitesini artırma çabası içerisine girmişlerdir. Öğrencinin hizmet alan bir müşteri olarak değerlendirilmesi ve kayıt olduğu okuldan yüksek memnuniyet düzeyi ile mezun olması bütün eğitim kurumlarınca dikkat edilmesi gereken bir durum haline gelmiştir. Sınıf ortamından uzakta ve teknolojik araçlar kullanılarak gerçekleştirilen bir eğitim türü olan uzaktan eğitimde hizmet kalitesinin ölçümü ve değerlendirilmesi diğer eğitim türlerine oranla daha fazla önem arz etmektedir. Bu araştırma uzaktan eğitim hizmeti veren Karabük Üniversitesi’nin, öğrencileri tarafından değerlendirilmesini konu edinmektedir. Araştırma kapsamında öğrencilere SERVQUAL ölçeğinden yararlanarak anket uygulaması yapılmış ve elde edilen bilgilere MANOVA analizi uygulanmıştır. Ayrıca araştırmada hizmet kalitesi ölçümü yapılmış ve elde edilen hizmet kalitesi değerleri yorumlanmaya çalışılmıştır. Karşılaştırmalar yapılırken öğrencilerin demografik özellikleri ve okul bilgileri dikkate alınmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin beklentilerinin karşılanmadığı sonucuna ulaşılmıştır.The state schools and the private schools which have rendered service to the field of education, have gone into the effort of improving the service quality in order to attract the students to themselves. The evaluation of the student as a customer getting service and graduated with a high pleasant level from the school enrolled has been a situation that should be remarkable by all educational institutions. In the distance education, which a type of education of realized distant from the class environment snd by using technological materials, the measurement of the quality of service and the evolution has been more important than the other education types. This research is on the subject of the evolution of Karabuk University which has rendered service of distance education by the students. Within the context of the research, a poll has been conducted to the students by using SERVQUAL scale and MANOVA anlysis has been practiced to the obtained. Also, the measurement of the service quality has been performed and the values of the service quality received has been tried to be interpreted. While making comparison, the demographical features and the school informations of the students has been taken in consideration. In the result of the research, it has been reached that, the expectations of the students have been failed to satisfy.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUzaktan EğitimEğitim HizmetleriServqualDistance EducationEducation ServicesServqualUzaktan eğitim hizmetinin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi: Karabük Üniversitesi’nde bir uygulamaAn evaluation of the distance education by the students: a practice in Karabuk UniversityArticle1223263287