Parlar, HanifiÖzbuk, Hicran2021-04-132021-04-132018https://hdl.handle.net/11467/4842Araştırma lisede eğitim gören kız öğrencilerin anne baba tutumları ve utangaçlık düzeylerinin ortaya koyulması; ebeveynler tarafından ortaya koyulan demokratik, otoriter ve koruyucu istekçi tutumların çocuk utangaçlığı üzerindeki etkisinin ortaya koyulması amacıyla yapıldı. Bu amaç doğrultusunda İstanbul İli, Üsküdar ilçesine bağlı bir İmam Hatip okulunda, 343 tane 10. ve 11. sınıf öğrencisine ana-baba tutumları ölçeği utangaçlık ölçeği ve kişisel bilgilere ilişkin sorulardan oluşan anket formu uygulandı. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre anne baba tutumlarının öğrencilerin utangaçlıkları üzerinde anlamlı bir etkisi vardır. Anne baba tutumlarından demokratik tutum utangaçlığı azaltırken; koruyucu-istekçi ve otoriter tutum utangaçlığı artırmaktadır.Research reveals parental attitudes and shyness levels of girls in high school education; in order to reveal the effect of democratic, authoritarian and protective willing attitudes set forth by parents on shyness. To this end, 343 10th and 11th grade students were administered a questionnaire consisting of parental attitudes scale shyness scale and personal information questionnaire. According to findings from the research, parental attitudes have a significant effect on the shyness of the students. Democratic attitudes from parents' attitudes reduce shyness; protectivewilling and authoritarian attitude increase shyness.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAnne baba tutumlarıUtangaçlıkLise öğrencileriParent AttitudesShynessHigh School StudentsAnne baba tutumları ile çocuk utangaçlığı arasındaki ilişkiThe Relationship Between Parent Attitudes and Child ShynessArticle115775