Erdoğdu, FurkanArı, ElaCin, Firdevs Melis2024-10-122024-10-1220181303-880Xhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/317975https://hdl.handle.net/11467/9107Bu makalede, CODA (Children of Deaf Adults) olarak tanımlanan işitme engelli ebeveynlerin işiten çocuklarının aile ve iletişim deneyimleri neticesinde edindikleri CODA Kimliğinin gelişiminin incelenmesi ve analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 4 kadın ve 7 erkek CODA ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde elde edilen bulgular; \"CODA Kimliği\" teması ile CODA Kimliği gelişimini şekillendiren deneyimlerini içeren \"Sosyal Farklılaşma ve Çift Kültürlülük\", \"İşaret Dili\" ve \"Ebeveyn Sorumluluğu ve Rol Değişimi\" alt kategorileri altında toplanmıştır. Araştırma sonucunda CODA'ların aile ve iletişim deneyimleri neticesinde CODA Kimliği gelişiminde üç örüntüyü takip ettikleri görülmüştür: Kendini iki kültür arasında konumlandırma ve bu duruma bağlı kimlik gelişimi; işitme engelli kültürüne ait hissetme ve işitme engelli kimliği ile özdeşim kurma ve bir sosyal kimlik ve grup kimliği olarak CODA Kimliğini tanımlama ve kabullenme.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Çalışmaİki Du?nya Arasında: İşitme Engelli Ebeveynlerin İşiten Çocuklarının (CODA'ların) Kimlik GelişimleriArticle163591139317975