Nihal Kocabay ŞenerKavak, Zeynep Betül23.01.20192019-01-2523.01.20192019-01-252018Kavak, Zeynep Betül. (2018). Kişilerarası iletişimde sözsüz iletişim unsuru olarak marka. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul1303-5495http://katalog.ticaret.edu.tr/yordambt/yordam.php?aDemirbas=78282https://hdl.handle.net/11467/2510Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi. Kaynakça var.Markaların giderek insan yaşamının büyük bir bölümünü ele geçirmesi ve bunun insan ilişkilerine çoğu zaman olumsuz yansıması sebebiyle, yapılan bu çalışmada; günümüzde hızla gelişen ve büyüyen markaların, bireylerin yaşamlarında hangi nedenle ve hangi ölçüde var olduğunun ve bunun kişilerarası iletişimde neden ve ne şekilde kullanıldığının analizi yapılmıştır. Kişilerin kendilerini, sahip olduğu markalı şeyler (ürün, hizmet) ile ifade etmesinin sebepleri incelenmiştir. Çalışmada yöntem olarak odak grup çalışması yapılmış olup, çalışma 3 kız 3 erkek olmak üzere toplam 6 üniversite mezunu kişilerle gerçekleştirilmiştir. Çalışma neticesinde kapitalist sistem içerisinde varlığını sürdüren insanın, var olmak ve ötekine kendisini ifade edebilmek için markalı ürünlere ihtiyaç duyduğu tespit edilmiştir. Çalışma neticesinde ise; birey ve toplumda oluşan marka algısının gerektiği ölçüde kalması ve kişilerarası iletişimin önüne geçmemesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Brands have become an invading factor tor the great part of people life currently. As a result, this invasion might lead a negative effect in human relations. In this study, we aimed to analyse that why and how people life might be affected by brands which has been getting a considerable development and growth. We also tried to answer the questions that why and how trademarks might be used in individual communications. The causes of self-expression in terms of owned branded items (product, service) have been investigated. In this study, focus group method has been used in a total 6 university graduate persons consisting of 3 females and 3 males. In conclusion, it was found that people in capitalist system needs to the branded products in order to survive and express themselves to others, hi addition, it was concluded the brand perception of individuals and population should be optimized and should not prevent individual communication.İÇİNDEKİLER -- ÖZET iv -- İÇİNDEKİLER v -- TABLO LİSTESİ vii -- ŞEKİL LİSTESİ viii -- GİRİŞ 1 -- 1 TEMEL KAVRAMLAR 2 -- 1.1. İletişim Kavramı Üzerine 2 -- 1.2. İletişim Türleri 4 -- 1.2.1.Sözel İletişim 5 -- 1.2.1.1.Ses tonu 7 -- 1.2.1.2. Vurgu 7 -- 1.2.1.3.Sözcüklerin seçimi 7 -- 1.2.1 AKonuşmanın İçeriği 8 -- 1.2.1.5. Konuşma hızı ve telaffuz 8 -- 1.2.1 .ö.Konuşmada mizahın kullanılması 8 -- 1.2.2. Yazısal iletişim 9 -- 1.2.3. Görsel iletişim 10 -- 1.2.4.Sözel Olmayan İletişim 12 -- 1.3.Sözel Olmayan İletişim Türü Olarak Beden Dili 14 -- 1.3.1. Jestler ve Mimikler 16 -- 1.4.Sözel Olmayan iletişim Türü Olarak Mesafe 18 -- 1.5.Sözel Olmayan iletişim Türü Olarak Kıyafet 18 -- 1.6.Sözel Olmayan İletişim Türü Olarak Aksesuarlar 21 -- 1.7.Sözel Olmayan İletişim Türü Olarak Renkler 22 -- 2. MARKANIN KİŞİLERARASI İLETİŞİME ETKİSİ 25 -- 2.1. Kişilerarası İletişim Nedir? 25 -- 2.1.1. Kişilerarası İletişimde Yüz Yüze İletişim 28 -- 2.1.2. Kişiferarası iletişimi Etkileyen Unsurlar 29 -- 2.1.2.1,Sahip olanlar 29 -- 2.1.2.2.Sahip olmayan ama sahipmiş gibi yapanlar 30 -- 2.1.2.3.Sahip olmayanlar 34 -- 2.2. Marka ve Marka Aşkı Kavramları Üzerine 35 -- 2.3. Kîşilerarası İletişimde Benliğin Sunumu Olarak Markalı Ürünlerin Tüketimi,.39 -- 2.4.SÖZSÜZ iletişim Unsurları ve Sözsüz İletişim Unsuru Olarak Marka 43 -- 2.4.1. Kıyafet ve Aksesuarlar 44 -- 2.4.2. Ev, Araç, Mobilya 47 -- 2.4.3. Gidilen Mekân 47 -- 2.5.Bir İletişim Aracı Olarak: Tüketim ve Kişilerarası İletişimde Kullanılan Marka İletişimi (Marka Dili- Marka Söylemi) 49 -- 2.6-Sözsüz İletişim Unsuru Olarak: Marka İletişimi ve Markaların Reklamlardaki Dili ve Söylemi 53 -- 3.KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE MARKA VE ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ODAK -- GRUP Ç ALIŞMA SI 60 -- 3.1. Odak Grup Çalışmasının Amacı ve Kapsamı 60 -- 3.2. Odak Grup Çalışmasının Yöntemi ve Çalışmanın Sınırlılıkları 61 -- 3.3.Odak Grup Çalışmasının Değerlendirilmesi ve Sonuçları 62 -- SONUÇ 79 -- KAYNAKÇA 83 -- EKLER 88 --trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarkalı ürünlerMarkalı ürünler_YönetimBrand name productsBrand name products_ManagementHD 69.B7/K38Kişilerarası iletişimde sözsüz iletişim unsuru olarak markaMaster Thesis25109110530369