Figen YıldırımDilina, Ayoufu23.01.20192019-01-2523.01.20192019-01-252018Dilina, Ayoufu. (2018). Eğitim sektöründe pazarlama stratejileri ve Çin pazarında bir araştırma. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul1303-5495http://katalog.ticaret.edu.tr/yordambt/yordam.php?aDemirbas=78294https://hdl.handle.net/11467/2522Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Ticaret Üniversitesi. Kaynakça var.Bu çalışmada pazarlama ve hizmet pazarlaması stratejileri, eğitim sektörü üzerinde bir anket çalışması ile araştırılmıştır. Araştırmada örneklemin yöntemi; kolayda örnekleme yöntemidir. Anket uygulaması Çin’ in Urumqi şehrindeki öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Toplam 250 anket hazırlanmış ve dağıtılmış olup, 240 tanesi eksiksiz olması nedeni ile analize tabi tutulmuştur. Derlenen veriler temel olarak güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi, t- testleri ve ANOVA analizleri ile incelenmiştir. Araştırmada hizmet kalitesi ölçeği kullanılmıştır. Hizmet kalitesi için elde edilen verilerin demografik bilgilere göre farklılıklar gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin eğitim sektörü üzerindeki hizmet kalitesi için elde edilen değerlendirmeleri, tablolar ile araştırma bölümünde açıklanmıştır.In this study, marketing and service marketing strategies were investigated by a survey study on the education sector. The research’s data was compiled via convenience sampling. The survey was conducted with students from Urumqi, China. A total of 250 questionnaires were prepared and distributed, and 240 cases were analyzed and analyzed. The collected data were mainly analyzed by reliability analysis, factor analysis, correlation analysis, t-tests and anova analyzes. Quality of service scale was used in the research. The results obtained for the quality of service differ according to demographic information. The evaluations obtained for the quality of service of the students on the education sector are explained in the research section with the tables.İçindekiler -- ÖZET,. vi -- ABSTRACT, vii -- TABLOLAR LİSTESİ, viii -- ŞEKİLLER LİSTESİ, ix -- KISALTMALAR,. x -- GİRİŞ, 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM, 3 -- 1. HİZMET PAZARLAMASI STRATEJİLERİ,. 3 -- 1.1. Hizmet ile İlgili Kavramlar, 3 -- 1.1.1. Hizmet Tanımı, 3 -- 1.1.2. Hizmet Çeşitleri, 3 -- 1.1.3. Hizmetin Önemi, 4 -- 1.1.4. Hizmetin Sınıflandırılması,. 5 -- 1.1.5. Hizmetin Özellikleri,. 8 -- 1.1.5.1. Hizmetin Soyut Olması, 8 -- 1.1.5.2. Hizmetin Ayrılmazlığı, 9 -- 1.1.5.3. Hizmetin Değişkenlikleri, 9 -- 1.1.5.4. Hizmetlerde Dayanıksızlık,. 10 -- 1.2. Hizmet Pazarlaması,. 10 -- 1.2.1. Hizmet Pazarlama Stratejisi, 12 -- 1.2.1.1. Pazar Bölümlendirmesi ve Hedef Pazar Tayini,. 12 -- 1.2.1.2. Rekabet Stratejisi,. 13 -- 1.2.2. Hizmet Pazarlaması Karması, 14 -- 1.2.2.1. Hizmet Ürünü,. 15 -- 1.2.2.2. Fiyatlandırma,. 16 -- 1.2.2.3. Tutundurma, 17 -- 1.2.2.4. Dağıtım, 19 -- 1.2.2.5. Fiziksel Ortam, 20 -- 1.2.2.6. Katılımcılar,. 22 -- 1.2.2.7. Süreç, 22 -- 1.2.3. Hizmet Pazarlama Üçgeni, 24 -- 1.2.4. Uygulama/Organizasyon/Kontrol,. 26 -- 1.2.4.1. Hizmet İşletmelerinde Uygulama, 26 -- 1.2.4.2. Organizasyon, 27 -- 1.2.4.3. Kontrol, 28 -- 1.2.5. Hizmet Sektöründe Uluslarasılaşma,. 30 -- İKİNCİ BÖLÜM, 32 -- 2. EĞİTİM SEKTÖRÜNDE PAZARLAMA,. 32 -- 2.1. Eğitim Sektörü ile İlgili Kavramlar, 32 -- 2.1.1. Eğitimin Çeşiti, 34 -- 2.1.2. Eğitimin Yapısı ve Süresi,. 36 -- 2.1.3. Eğitimin Uygulamaları,. 38 -- 2.2. Eğitim Sektöründeki Yeni Yaklaşım Ve Teknolojik Gelişmeler,. 39 -- 2.3. Eğitim Sektörü Pazarlama,. 43 -- 2.3.1. Tarihsel Gelişim, 44 -- 2.3.2. Eğitim Sektöründe Pazarlama Yönetimi, 46 -- 2.4. Eğitim Sektörünün Durumu, 46 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM, 49 -- 3. EĞİTİM SEKTÖRÜNDE PAZARLAMA,. 49 -- 3.1. Araştırmanın Amacı ve Kapsamı, 49 -- 3.2. Araştırma Örneklemi ve Yöntemi,. 49 -- 3.3. Verilerin Analizi,. 49 -- 3.3.1. Araştırmanın Hipotezleri,. 50 -- 3.4. Araştırma Formu ve Kullanılan Ölçekler,. 52 -- 3.4. Demografik Bilgiler, 52 -- 3.6. Tanımlayıcı İstatistikler, 53 -- 3.7. Güvenilirlik Analizi Sonuçları, 55 -- 3.8. Faktör Analizi, 56 -- SONUÇ,. 64 -- EKLER,. 68 -- EK-1: Anket Formu Türkçe, 68 -- EK-1: Anket Formu Çince,. 71 -- KAYNAKÇA, 75trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim, Yüksek_PazarlamaEğitim, Yüksek_Pazarlama_TürkiyeEducation, Higher_MarketingEducation, Higher_Marketing_TurkeyEğitim, Yüksek_Çin_DeğerlendirmeEducation, Higher_China_EvaluationLB 2342.82/D55Eğitim sektöründe pazarlama stratejileri ve Çin pazarında bir araştırmaMaster Thesis2414380527723