Kocabay Şener, NihalErdem, M. Nur2019-04-292019-04-2920131029-242Xhttps://hdl.handle.net/11467/2611İnsanlar, çevrelerinde olanları karşıtlıklarla algılamaktadırlar. Karşıtlık yaratımında üretilen en temel söylemlerden biri de “ben” ve “o” karşıtlığıdır. Karşıtlaştırma sonunda ortaya çıkan ise öncelikle “öteki”dir. “Öteki” ait olunmayan, horlanan, korunulması gereken, aşağılanan ve asla olunmak istenmeyen bir olgudur. Öte yandan “Öteki”ni yaratma süreci insanlık tarihi kadar eskidir, günümüzde ise bu sürece katkıda bulunan en temel unsurlardan biri medyadır. Medya, kısaca doğrudan ötekileştirme işlevini üstlenmiştir.Bir medya aracı olarak sinema da ötekileştirmenin çeşitli boyutlarını yansıtmaktadır. Sinema türlerinden fantastik sinema da kendine özgü niteliğiyle öteki kavramını belirleyici bir rol üstlenmektedir. Kaynağını ağırlıklı olarak edebiyattan alan fantastik sinema, gerçek dünyaya alternatif oluşturmayı hedefleyerek izleyicileri bu dünyadan bir süreliğine koparıp yeni bir dünyaya konuk etmektedir. Fantazya söylemi içinde sunulanların, gerçek hayatı anlatan hikayelerden daha fazla ilgi çektiği ve sorgulamadan izlendiği varsayılmaktadır. Ancak “fantastik filmlerde sunulan dünya özgün yaratılmış olan ve gerçek dünya ile bağlantısı olmayan bir dünya mıdır?” sorusu henüz yanıtını aramaktadır. Bu çalışma kapsamında, fantastik sinema türünde önemli bir örnek kabul edilen, “iyi” ve “kötü” tarafın birbiriyle savaştığı Yüzüklerin Efendisi üçlemesi filmi ele alınacak ve “öteki” yaratımı ile yaratılan “öteki”nin özellikleri incelenecektir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖtekiFantastik SinemaSinemada TemsilBir “Öteki” Yaratmak: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinde “Öteki” YaratımıConference Object2623447